Ik had een css lay-out gemaakt, maar toen hoorde ik dat deze er in andere browsers(Firefox, Opera) dan de mijne(IE). Iemand vertelde me dat dat kwam omdat de site niet voldeed aan de W3C regels, ofzo. Toen ik via google naar W3C ging zoeken werd het niet echt duidelijker. Alleen maar gepraat over dat mensen met handicaps of mobiele telefoons ook goed je website moesten kunnen bezoeken.
Nu was dus mijn vraag of er een site is waar je je lay-out kunt testen in andere browsers en waar ik de W3C websiteregels kan vinden.
Vooral die Tidy extension voor FF is goed vind ik. Tijdens het bouwen zie je al wat er fout gaat en de broncode-view wordt ook ineens een stuk duidelijker.
psst! Voor de huidige pagina krijg ik dit: (kleurtjes een beetje veranderd voor de duidelijkheid)
Een nieuwe layout voor FireFox? Dat is weer het paard achter de wagen spannen! Je maakt een nieuwe layout voor ALLE browsers en vervolgens ga hierin de gekke fratsen van IE implementeren. Je kunt echt prima af met 1 layout/stylesheet waar alle (lees: meest voorkomende) browsers mee uit de voeten kunnen.
?
Onbekende gebruiker
15-01-2006 19:09
Firefox en Opera zijn goed met elkaar te vergelijken. Daar bouw je je website voor. Daarna ga je IE problemen verhelpen.
?
Onbekende gebruiker
15-01-2006 21:46
Inderdaad, je moet ontwerpen voor FireFox en Opera, en daarna de problemen voor IE proberen weg te werken.
Als je voor IE gaat ontwerpen heb je veel (spreek massa's) werk om deze dan ook Opera en FireFox aanzienbaar te maken.
Jaja, dat begreep ik uit eerdere posts, maar het ongeluk wil dat ik al een lay-out voor IE had. Die werkte prima en toen liet ik hem aan andere mensen zien, die Mozilla hadden, en toen werkte hij niet. Noob als ik ben, wist ik helemaal niet wat voor verschillen er tussen de browsers zaten.
Mijn IE lay-out had ik gebaseerd op een standaard lay-out die ergens op het web neer werd gezet als oefenvoorbeeld. Die lay-out werkt wel in Firefox. Nu ga ik dus deze oefenlay zo bewerken dat hij er net zo uit ziet als de IE lay-out die ik heb gemaakt en waar ik redelijk tevreden over ben, maar dan werkend voor Firefox/Opera e.d.