Wel,
ik ben bezig aan een rpg game zoals je in vorige forum topics al kan terug vinden. Een goede layout is dan ook zeer belangerijk en ik vraag mij af wat voor een layot goed bij mijn rpg-game past?

Info:
Rpg game word een text-based versie van het rpg-game 'Majesty' (Druk in google bij afbeeldingen in Majesty) Het gaat over nederzettingen enzo. Enige tips zijn meer dan welkom!

Grtz Jonathan
wat denk je by the way van zo een oud papiertje als begin met als een login pagina?
ok dank je voor de hulp.
ik laat zeker iets weten als layout af is en als de beta versie klaar is!

grtz jonathan!

Ps. Tot dan ;-)
Jan Koehoorn schreef op 11.01.2006 22:22

Zeker, maar dat was de vraag ook.

Eigenlijk was dat niet echt mijn vraag :$
Ik wou nog zeggen dat mooi een kwestie van smaak is en niet opgelegd kan worden.
Je doelgroep die je wil bereiken kennen en weten wat hen aanspreekt.

Suc6 gewenst!
Dank je voor je mooi antwoord lissy ;-).

Dit is wat ik al heb voor mijn login hellemaal zelf gecreerd ;-):

(sorry als de afbeelding niet komt wil zegge foutje met host)

en wat vinden jullie ervan?
Ziet er wel netjes uit... ff goede achtergrondkleur erbij zoeken, en formuliertje eroverheen doen. Dit ziet er iig wel al goed uit.
Even vanuit een technisch oogpunt...

130.19 KB is best veel voor een plaatje. Stel jij krijgt 100 bezoekers per dag, dan betekend dat 13000 KB dataverkeer... wat weer neerkomt op ongeveer 12 en een halve MB per dag. Doe dat * 30 en heb heb alweer 0,3 GB dataverkeer er doorheen geramt voor 1 plaatje...

Wat je beter kan doen is enkel dat 'papiertje' opslaan. Nog mooier zou zijn enkel de randen, en ertussen gewoon een layer met die kleur. Vervolgens leg je daarboven op die 'tekst' Los neemt dat niet zoveel ruimte in. En die gif van het papier hoeft dan minder kleuren te bevatten...
Arjan Kapteijn schreef op 13.01.2006 21:52
Even vanuit een technisch oogpunt...

130.19 KB is best veel voor een plaatje. Stel jij krijgt 100 bezoekers per dag, dan betekend dat 13000 KB dataverkeer... wat weer neerkomt op ongeveer 12 en een halve MB per dag. Doe dat * 30 en heb heb alweer 0,3 GB dataverkeer er doorheen geramt voor 1 plaatje...

Wat je beter kan doen is enkel dat 'papiertje' opslaan. Nog mooier zou zijn enkel de randen, en ertussen gewoon een layer met die kleur. Vervolgens leg je daarboven op die 'tekst' Los neemt dat niet zoveel ruimte in. En die gif van het papier hoeft dan minder kleuren te bevatten...

je hebt daar gelijk in maar jij zegt een kleur invoegen heum die achtergrond zogezegd he is ook nog allemaal lijntjes om het echte effect te geven van oud papier ik denk wel dat ik hem hou. Vind hem geslaagd
Ik heb eventjes een voorbeeldje gemaakt, niet helemaal netjes... maar het gaat om het idee...

http://test.i-cey.net/css/voorbeeld1.html

Dit hele vlak is bij elkaar 121 bytes, je leest het goed... ongeveer één 10de van 1kB ;). Niet helemaal netjes gedaan, maar je snapt mijn punt.

Reageren