Waar gebruik je die validatie eigenlijk voor? Want als ik bijvoorbeeld tags voor flash invul geeft de validator die als fouten aan. Zo kan ik dus nooit een flash site valideren toch? of is het daar ook niet voor bedoelt?
Die gebruik je om een kickass knopje op je site te kunnen zetten met 'xhtml 1.1 strict validated'.
Je koopt dr niets voor en het geeft ook geen garantie dat het met elke site klopt. Het is wel nuttig om te kijken hoe aardig je source is. En misschien handig om de validated code als uitganspunt te nemen omdat het aardig netjes geschreven moet worden, dat is zowiezo een goed uitgangspunt.
Maar als het werkt in de meest gebruikte browsers: ga dr dan geen dagen in steken om die paar tags die de validator niet accepteerd te gaan aanpassen. Validaten is wat mij betreft een aardig middel om de netheid en eventueel literair gezien (klopt het volgens de theoretische regels van hoe een website in elkaar moet zitten) de correctheid te checken.
De theoretische correctheid en correctheid van een site in het algemeen liggen erg uit elkaar in mijn ervaring, en daarom hecht is niet zeer veel waarde aan w3c valid html.
Volgens de theoretische html zijn flash objecten (altijd dubbel gedefinieerd voor compatibiliteit met verschillende browsers) niet correct. Daar zit je al met een verschil tussen wat in theorie goed zou zijn, en wat in de praktijk werkt.
Waar gebruik je die validatie eigenlijk voor? Want als ik bijvoorbeeld tags voor flash invul geeft de validator die als fouten aan. Zo kan ik dus nooit een flash site valideren toch? of is het daar ook niet voor bedoelt?
Het doel van validatie is dat je met alle (in elk geval zo veel mogelijk) browsers de website goed kunt bekijken/beleven. Het zorgt ook voor een snellere website, niet onbelangrijk.
A List Apart heeft een artikel over Flash en validatie geschreven, misschien kun je daar wat mee.
Het doel van validatie is dat je met alle (in elk geval zo veel mogelijk) browsers de website goed kunt bekijken/beleven. Het zorgt ook voor een snellere website, niet onbelangrijk.
Ben ik het niet helemaal mee eens. w3c compatibele code garandeerd dat helemaal niet.
Volgens mij is de waarde van w3c compatible sites hevig overrated onder de programmeurs.