Een router is een computer/apparaat dat één internet verbinding doorgeeft aan een intern netwerk. Kortom: meerdere pc's op één aansluiting. Deze methode vind je veel bij 'ethernet-modem' kabel en adsl aansluitingen.
Dit heeft wel als gevolg dat er een intern netwerk en externnetwerk ontstaat, en je geen webserver zomaar op je eigen pc (intern netwerk) beschikbaar kan maken voor het externe netwerk. Hiervoor moet je een port mappen op je router naar je interne pc/server.
Grtz,
Adje
?
Onbekende gebruiker
21-06-2004 10:57
http://10.0.0.163 is lokaal je moet toegang voor externe verbinding mogelijk maken in config.httpd van apache
Heb jij wel eens verder gekeken dan alleen je beeldscherm, toetsenbord en muis? nee? Dan wordt dat toch dringend tijd.
De router is een kastje/pc dat tussen je computer en internetverbinding zit. Vaak is/bevat dit ook een modem. De router regelt al het verkeer tussen de computers en internet, en stelt je ook in staat om bepaalde poorten door te verwijzen. Er zijn uiteraard nog veel meer opties in de router mogelijk, maar hier is alleen de NAT belangrijk. Als je wat directer hulp wil, moet je me maar ff een mailtje sturen... Staat een link achter m'n naam hier links naast.
Bas, als je zo graag overal commentaar op wil geven, ga dan tegen je moeder staan zeiken joh!! Nou vind ik het niet raar dat jij aan de 1300 nogwa posts zit. Zoiets noemen ze SPAMMEN!!
Maargoed, verder met de discussie van Daniel, hoe maak jij dan verbinding via het internet? Voor zover ik heb gezien heb je een klein netwerkje thuis, maar ik kan dit ook verkeerd hebben natuurlijk. Vertel eerst eens hoe het netwerk bij jou is opgebouwd. hoeveel computers, welke apparaten je gebruikt in je netwerk etc.
Bas, als je zo graag overal commentaar op wil geven, ga dan tegen je moeder staan zeiken joh!! Nou vind ik het niet raar dat jij aan de 1300 nogwa posts zit. Zoiets noemen ze SPAMMEN!!
Bas heeft toch gelijk ...[/quote]
Wou ik net zeggen. Martin, omdat de situatie bij jou toevallig zo is hoeft dat niet overal zo te zijn.
Voor hetzelfde geld gebruikt iemand Windows Internet Sharing of iets anders vaags. Wat dan? :S En daarbij, lees even de hele topic voordat je over iemands moeder praat, want een half uur voordat jij je geweldige tweede reactie op Bas' forum douwde zei de TS het volgende:
ja k weet nu wat een router is maar ik heb zoiets niet hoe moet ik het dan doen???