Ik zit met een phpBB forum bij een gratis host, maar nu wil ik verhuizen, en de fora gegevens overnemen, in mijn nieuwe zelfgemaakte forum. Je zou zeggen, een backup nemen, en je hebt alle gegevens? Helaas, dit gaat niet op... Er is geen backup beschikbaar op die server, en ook geen MySQL toegang, met andere woorden, onmogelijk daar aan te kunnen...
Ik had al gedacht aan het inlezen van de bron met php, en hier de berichtjes uit filteren, maar dit lijkt me niet zo simpel...
Is alles hopeloos verloren en moet ik handmatig gaan overzetten, of zijn er nog opties?
Ik heb met een preg_replace alle belangrijke delen in een ander kleurtje gemarkeert (Eerst dus de bron gelezen), maar nu vroeg ik me af, hoe kan ik nu al de andere 'rommel' droppen, behalve het resultaat van mijn replace? Als dit überhaupt wel mogelijk is?
$inhoud = preg_replace('/\<span class="postbody">(.+?)\<\/span>\<span class="gensmall">/is', '<div style="font-weight: bold; color: #FF0000;">$1</div>', $inhoud);
Deze is bvb om het bericht te markeren... Elk bericht begint met <span class="postbody"> ... en eindigt met <span class="gensmall"> ;) Geen idee of het een goede manier is, maar het markeert hier wel mooi de tekst :) Zo heb ik er ook een paar om de datum, naam, quotes, links, .. op te vangen :)
Nog een kickje, misschien leest er nu iemand mee die wel een oplossing weet...
Na mailen met de host, kreeg ik een antwoord dat hun MySQL server wss zou crashen bij een backup, omdat er 100-den phpBB forums draaiden op 1 db. Maw, 'speciale' Db om meerdere fora te draaien... En dat ik daardoor toch niets met de dump zou kunnen doen... Dus van hen een backup krijgen is totaal uitgesloten...
Verder ben ik er nog niet uit, hoe ik dit nu net goed kan oplossen... Misschien nog iemand met een idee?
Je kan ook zelf een backup pagina maken.
1. je leest alle tabellen uit
2. je leest alle velden van de tabellen uit
3. je leest de waardes van de velden uit.
4. je maakt een eigen insert query.
5. die zet je in een bestand en dan heb je een groot bestand die alle regels uit de database bevatten