Ik heb dat boek zelf ook, het is op zich een prima boek, maar wat Kasper al aangaf, ik zou ook nog een basis handboek erbij kopen. Ik heb zelf "Php 5 zonder stress" gebruikt om inzicht te krijgen in de basisprincipes van PHP.
Het boek dat je nou hebt, gaat vind ik vaak nogal snel ergens doorheen, als je de basis niet kent kan dat wel eens te snel gaan.
Tjah, en probeer verder inderdaad ook netjes te programmeren, voldoende commentaarregels toe te voegen die de werking van je scripts verduidelijken. Zo kan je ook een jaar later nog gemakkelijk door je script heenlezen.
En verder lees de CSS tutorials van Jan, en ga meteen ook werken met CSS en Divjes, in combinatie met PHP en MySQL.
Merci voor jullie reacties, en uhm, netjes coderen heb ik alitjd wel gedaan en van die ; weet ik no vanuit java ... css en xhtml zijn helemaal geen probleem ... het boek is inderdaad niet eenvoudig om vanaf NUL te beginnen, mr ik lees alles bladzijde per bladzijde ipv de "interessante" dingen er uit te halen en dan zal 't wel lukken zeker :p
Als ik iets niet begrijp weet ik nu toch al da'k op deze site terecht kan, bij mijn noorderburen hier :)
Als je al Java kan, dan zal het voor jou in ieder geval een stuk makkelijker te begrijpen zijn.
@Lissy: geen dank ;) Een andere editor die ik erg goed vind is trouwens SourceEdit, die heeft weer andere leuke features die ik in PHP Designer mis.
FF offtopic, maar welke vind je nou beter? Heb er namelijk wel eentje nodig... Heb je daar ook Preview functie inzitten? Zoals oldskool Frontpage bij HTML?
PHP Designer is beter, ook omdat je daarbij de mogelijkheid hebt de manuals van PHP, MySQL, CSS, XML etc. toe te voegen, zodat je in je editor kan kijken hoe het ook alweer zat met die functie en welke parameters die aanneemt.
PHP Designer heeft inderdaad een preview functie wanneer je het pad naar PHP opgeeft, en het uiterlijk van deze editor is ook erg gelikt (meerdere themes etc.). Je hebt ook een duidelijk overzichten van functies en klasses.
Wel is er een groot verschil in uiterlijk (en ook werking) tussen PHP Designer 2005 en 2006, welke je lekkerder vind werken moet je zelf bekijken. Ikzelf moest erg wennen aan versie 2006, maar als je er nog nooit mee gewerkt hebt dan mis je natuurlijk niet de functies die versie 2005 had :)
SourceEdit is ook een goede editor, met name in de kleurcodering maar ook omdat hij meer talen ondersteunt dan PHP Designer. SourceEdit ondersteund ook C++, JavaScript en dat soort talen. SourceEdit crashte wel vaak op mijn computer, maar op mijn laptop nooit.
Kortom, ik zou zeggen: download ze allebei (of allemaal) en kijk zelf welke je het beste vind. Maar ik denk dat je met PHP Designer erg ver komt. 't Feit dat ik nog altijd niet kan geloven dat die editor gratis is zegt ook wel wat ;)
Edit:
Ik zie net dat PHP Designer ook talen als C#, Java, Perl aankan. Ook makkelijk is het toevoegen van commentaar volgens de standaard in je code door PhpDocumentor.