Goedemiddag,

ik heb een vraagje als je in je link target=_blank gebruikt en hij opent een nieuw venster kan je dan voor dat venster ook de width and height instellen?
Zoniet kan je dat ook een andere manier doen dat het popup venster maar op een bepaalde grote kan?

Alvast bedankt
ja dat kan..

wel es gezocht op popup?

nee? doe maar es :)
Je kan bijvoorbeeld hier kijken. Als je target=_blank gebruikt kan je volgens mij niet de afmetingen van het nieuwe venster instellen, dat moet echt met JavaScript gebeuren.
Mmm...ik had het al ff zitten proberen met javascript maar die kreeg ik niet aan de praat die target=blank wel maar mssn kunnen jullie me verder helpen.
Als ik hjet met java doe moet het dan zoiets worden

Met target ziet ie er zo uit en werkt ie:
echo '<td style="background-color: ' . $bg_color . ';" align="center"> <a href=dvd_detail.php?recordID=' . $row['Id'] . ' target="_blank"> ' . $row['Titel'] . '</td></tr></a>';

En moet ie met java dan zoiets worden?
echo '<td style="background-color: ' . $bg_color . ';" align="center"> <a href=dvd_detail.php?recordID=' . $row['Id'] . ' onclick="window.open('/dvd.php', 'kees', ''width=200, height=100'); return false" > ' . $row['Titel'] . '</td></tr></a>';
Met Target _blank kan je idd niet de width en height instellen. Je wilt zeker een soort-van-popup openen die dan niet door een popupkiller wordt geblokt omdat het target is. Met javascript moet je er wel uit kunnen komen. Anders moet je een popup op de achtergrond laten laden. Het zou dan misschien kunnen dat de "popup" dan niet geblokt wordt.

Tis trouwens wel target="_blank" he? Vergeet de dubbele quotes niet.
<a href=\"dvd_detail.php?recordID=" . $row['Id'] . " onclick=\"window.open(\'dvd_detail.php?recordID=" . $row['Id'] . "\',\'DVD Details\',
\'width=200,height=100,scrollbars=yes,toolbar=yes,location=yes\'); return false\">". $row['Titel'] . "</a>";

Zoiets zou het moeten worden, zou kunnen dat ik hier en daar vergeten ben een quote te escapen. Er zijn trouwens ook popup-generators in de handel, die het meeste werk uit handen nemen.
Krijg hem niet aaan de praat :(
hij geeft de melding
Parse error: parse error, expecting `','' or `';''

Zou je me nog kunnen helpen?
Kijk eens inde FAQ
Plaats dit in de HEAD tags;

<SCRIPT language="JavaScript">
function NAAM_FUNCTIE() {
var NAAM_FUNCTIE =
window.open('PAGINA.*','','scrollbars=yes,height=1024,width=1280,resizable=yes,location=yes left=0 hight=0');
}
</script>

En dit in je BODY tags

<a href="javascript:NAAM_FUNCTIE()">Link</a>
Leon schreef op 19.01.2006 15:06
Plaats dit in de HEAD tags;

<SCRIPT language="JavaScript">
function NAAM_FUNCTIE() {
var NAAM_FUNCTIE =
window.open('PAGINA.*','','scrollbars=yes,height=1024,width=1280,resizable=yes,location=yes left=0 hight=0');
}
</script>

En dit in je BODY tags

<a href="javascript:NAAM_FUNCTIE()">Link</a>

Die gebruik ik ook.
Werkt als een trein.
klopt, simpel en efficient :D

Reageren