hey

Is er een mogelijkheid om in css een footer te maken die standaard onderaan de pagina staat=

Wat ik tot nu toe probeerde eindigde allemaal met hetzelfde probleem, de footer kwam niet onderaan de pagina, maar onderaan het scherm te staan...

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Groet
Lukie
Wat moet er moet de footer gebeuren als de pagina maar een half scherm hoog is?
Ik ben er zelf ook wel eens mee bezig geweest. Was de pagina korter dan het browservenster, dan moest hij aan het venster 'geplakt' worden, anders onderaan de pagina. Ik heb dat toen geprobeerd met dit artikel, maar het is nooit helemaal gelukt.

Je moest dan min-height gebruiken. Maar als ik je goed begrijp wil je dat hij gewoon onderaan je content komt? Dan kan je gewoon een nieuwe div maken, die je float?
@ Kasper: daarom vroeg ik het ook. De ideale footer staat onderaan het venster als de pagina korter is dan het venster en onderaan de pagina als pagina langer is dan het venster.

Ik ben momenteel op dit probleem aan het studeren en het is heel ingewikkeld. In FireFox is het een eitje, want die ondersteunt min-height zoals het hoort. Dan maak je gewoon een container div met min-height: 100% en position relative. De footer div moet dan in de container komen met position: absolute en bottom: 0

Helaas werkt dat niet in IE en Opera.

edit: dat artikel in je link ken ik trouwens nog niet. Ga ik eens lezen.
@kasper

Het is zoals je als 2ste zei:
''''Was de pagina korter dan het browservenster, dan moest hij aan het venster 'geplakt' worden, anders onderaan de pagina.''''

Ik ga het artikel is lezen wat je me gegeven hebt, ik hoop dat het daarmee gaat lukken, julle horen het nog wel!

groet
Lukie
Jan, als je een oplossing hebt gevonden voor IE, wil je die dan hier posten (of er weer een css tut over maken)?
Ik ben net even bezig geweest:

willen jullie deze pagina eens testen?

De bedoeling is dus:

inhoud korter dan venster? --> footer onderaan het venster
inhoud langer dan venster? --> footer onderaan de inhoud

Door wat met de grootte van je venster te variëren kun je zien of het werkt.

Zelf heb ik getest in IE 6, FF 1.5 en Opera 8.5
Bij mij gaat het heel anders, zowel in IE en in FF. De footer staat onderaan de pagina en verdwijnt uit beeld zogauw de content langer is dan de pagina.
Ja dat is de bedoeling Robert ;-) Maar in plaats van 'pagina' had ik beter 'venster' kunnen schrijven. Ik zal het even veranderen.
Oké, zo klopt het wel :) Haha, een pagina is voor mij namelijk inderdaad zo lang als de content. En het venster is het hele ding :) Maar het gaat wel goed bij mij, ook in ff 1.2 (draai 2 versies, voor het testen) IE 6 en FF1.5, dus das netjes :)
Getest in FF 1.5, IE 6, Opera 8.51. Werkt helemaal.

Tot nu toe lost ik dit soort problemen altijd op met veel ruimte onderaan de pagina of een div van height: 100% en een float: left. De footer gaf ik dan een clear: both;
Toch werkt niet echt helemaal lekker

Reageren