hey

Is er een mogelijkheid om in css een footer te maken die standaard onderaan de pagina staat=

Wat ik tot nu toe probeerde eindigde allemaal met hetzelfde probleem, de footer kwam niet onderaan de pagina, maar onderaan het scherm te staan...

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Groet
Lukie
Getest in Webkit laatste versie (maakt Safari gebruik van) en werkt prima, net als in Camino (maar dat is mozilla, dus dat is logisch) en helaas niet in Ie5.2 voor mac, maar dat komt wel vaker voor. Niet dat iemand die browser nog gebruikt...
@ Iedereen: bedankt voor het testen. Dit is dus een bruikbare methode.

@ Jelmer: IE 5 voor Mac is een ramp. Gelukkig idd dat die amper nog gebruikt wordt.

Het is ook te doen met JavaScript heb ik gelezen. Maar CSS heeft hier de voorkeur vind ik.
Hier kan ik het heel erg goed mee doen, maar toch ga ik is proberen uit te zoeken, hoe dat ik hem direct onder de text kan laten staan, als de contant kleiner is dan het venster groot is, als ik iets heb gevonden meld ik het wel ;-)

Groet
Nou, da's nogal simpel: in mijn voorbeeld alle heights en min-heights er uit halen.

edit: of nog makkelijker:

<div id="content">
</div>
<div id="footer">
</div>
FF 1.01 okee
IE 5.50 okee
ff 1.5 niet okee --> footer staat veel te ver naar onder
IE 6 niet okee --> helemaal geen footer
Op die site gebruik je tabellen en divs door elkaar. Daardoor wordt je code erg ondoorzichtig en is het moeilijk om te zien waar het aan ligt.

Als in je CSS gaat designen, hoef je ook voor navigatie geen tabellen te gebruiken. Dat kan veel overzichtelijker met een <ul>.
even uitleg:

de header met menu zijn nog tabellen
het css script om de footer onderaan te krigjen staat nog in de pagina.
de rest staat in een css bestandje

@Jan

heb je misschien wel een idee waar het aan ligt?
Wat voor doctype gebruik je?

Reageren