Ik heb Wamp5 lokaal draaien. Als ik in mijn browser 'localhost' intyp, krijg ik in beeld wat er in C:\wamp\www staat en kan ik alle lokale projecten testen.
Ik heb een thuisnetwerkje met een draadloze ADSL router/modem. Mijn vriendin heeft een laptop met een draadloze netwerkkaart. Kan zij ook bij die projecten, als een soort mini-intranet? En zo ja, wat moet ze dan intypen in haar browser?
Spoofen is zoiets als 'namaken' denk ik, kopiëren. Stel dat jouw ip-adres 62.238.222.123 is, en de mijne 82.238.12.23. Als ik dan jouw ip-adres overneem, dan spoof ik je adres, zodat ik dingen onder jouw ip kan plaatsen. Zoiets :)
Ik heb anders de indruk dat we jou mbt PHP en CSS niet zoveel meer bij kunnen brengen. Maar goed, op een forum moeten natuurlijk ook mensen zijn om antwoord te geven op vragen :)
@Kasper: Maar als zijn vriendin dan op de php-bestanden klikt worden ze niet geparsed, want dan zou zij ook een webserver moeten installeren. En daar ging het eigenlijk om.
Die situatie is hier niet aan de orde. Het gaat mij er meer om dat ze via een bookmark op de apache-server die hier draait kan komen. En zodra mijn PC aantstaat werkt dat prima via jullie tips.
Op netwerken zijn eigenlijk alleen computers bekend, en geen gebruikers. Dus mag ik aannemen dat spoofen betekent dat de ene computer zich als een andere voordoet?
@Kasper: Maar als zijn vriendin dan op de php-bestanden klikt worden ze niet geparsed, want dan zou zij ook een webserver moeten installeren. En daar ging het eigenlijk om.
Die situatie is hier niet aan de orde. Het gaat mij er meer om dat ze via een bookmark op de apache-server die hier draait kan komen. En zodra mijn PC aantstaat werkt dat prima via jullie tips.
Laatste zin moest eigenlijk 'En daar ging het eigenlijk niet om.' zijn.