Raadsel 1

Er ligt een man op straat en die is dood.
Voor de rest is de straat verlaten. De man heeft een tas op zijn rug.

Hoe is deze man dood gegaan?

Raadsel 2

Er is een ronde kamer, die kamer is ongeveer 8 meter hoog. Op 5 meter hoogte hangt een balk.
Aan die balk hangt een man aan een strop, deze man is dood.
Voor de rest is de kamer helemaal leeg.
Er zit 1 raam in die kamer, en daardoor schijnt de zon naar binnen.
Hoe is de man aan die balk komen te hangen?

Succes :)
Je had het ook niet goed. Wat Jan al zei:
"nee dat is niet het goede antwoord" en daarna zei hij wat er bij jou uitkwam, als je de 1e helft 50 rijdt en de 2e honderd, dan kan je NOOIT op 100 gemiddeld uitkomen, maar dan kom je op 75 uit.

Ik dacht dat hij op jou reageerde en vervolgens het goeie antwoord gaf. Shame on me :$

Ik troost me maar met de gedachte dat ik het goede antwoord toch nooit had geraden.

edit: en al helemaal niet berekend :)
Je hebt het in 1 keer goed Kasper, nu andere raadsel nog. (overigens moet je dit raadsel van de wormen niet aan een chinees vragen, want die lezen van rechts naar links :S)
Jan Koehoorn schreef op 27.01.2006 00:23
@ Robert: nee, dat is een denkfout. Als de afstand 100 km is, en je rijdt de eerste helft met 50 gemiddeld dan heb je 1 uur gereden. Daarna ga je 100 gemiddeld rijden, dus doe je er een half uur over. Over de totale afstand doe je dus anderhalf uur. 100 km in anderhalf uur rijden is 66.66 km gemiddeld.

Och, je hebt weer eens gelijk Jan.. :S Ik moet wat beter op blijven letten (en narekenen wil ook wel wonderen doen denk 'k)
Zal van vermoeidheid komen, dus ik zoek m'n bed maar gauw op.

Heren (en dames) tot morgen.

(ps die volgorde is omdat ik geen dames online zie nu :)
@Robert: omdat je zegt dat die ruiters van hun paard afspringen, zullen ze wel hebben afgesproken om van paard te wisselen. Dan hebben beide ruiters er baat bij dat het paard waar ze op zitten - en dus het paard van de ander - als eerste finisht.
1. Voorkant en cahterkant van een boek tel ik niet mee als bladzijde. Dus 10*10.000=100.000 bladzijdes, maarja dat zal het wel niet zijn...
2. Wie het laatste over de finish is die moet een rondje geven :D
Jan Koehoorn schreef op 27.01.2006 00:27

Ja die is leuk jan.

edit: zonder de tekst weet ik al welke ie gaat vragen... :D

edit2: trouwens prachtig getekend
Is goed Robert, welterusten.

Volgende: zie plaatje.

Een sadistische gevangenisdirecteur speelt een spelletje met vier ter dood veroordeelden. Hij geeft ze deze info:

- jullie zijn met zijn vieren
- jullie krijgen een hoedje op
- er zijn 2 witte en 2 zwarte hoedjes
- jullie mogen alleen voor je uit kijken en niet bewegen
- jullie krijgen 5 minuten. Als je binnen die tijd 'wit' of 'zwart' roept en het klopt met de kleur van je hoedje, dan ben je een vrij man
- jullie mogen alleen maar 'wit' of 'zwart' roepen, verder niks.
- als je binnen 5 minuten niets roept, of de verkeerde kleur roept, word je terechtgesteld

Gevangene 1 kan dus 2 en 3 zien
Gevangene 2 ziet alleen 3
Gevangene 3 ziet een muur
Gevangene 4 ziet dezelfde muur, van de andere kant

Vraag: welke gevangene(n) kan/kunnen met zekerheid zeggen dat ze wit of zwart op hun hoofd hebben?
@Kalle: als je hem al kent, ff nog nix zeggen.
Nr4, er zit een raam in de muur?

Edit: Dom! Even goed lezen... Allemaal natuurlijk... Ze kunnen allemaal met zekerheid zeggen dat ze óf een zwarte óf een witte op hebben...

Reageren