Hoe oud zijn de mensen hier toen je begon met PHP?

Ikke 12½.. Edit: nu 13
Ben nu 16 en ben ongeveer 2 jaar bezig met webdesign en 4 jaar c/c++.

Groeten,
Christian Bolster
Ik ga nu nog es beginnen met C++ ... Lijkt me best leuk
Ik wou me inderdaad ook eens gaan interreseren in een andere taal, iets meer client-computer gericht. (nee, dit is niet de toekomst volgens de web-optimisten (windows live, google, alle web2.0 buzzing van tegenwoordig)

Enige probleem: Ik = Mac, rest wereld = windows. Dus ik wil het liefst cross-platform dingen schrijven. 3 opties gevonden:

tcl/tk
+ eigen toolkit/gui -> cross platform
- vaag taaltje (beetje LUA achtig: begin en end)
- GUI ziet er werkelijk niet uit :)

mono:
+ cross-platform framework, werkt via bijna alle talen, van c-sharp, c plusplus tot vb en javascript.
- weet niet waar ik moet beginnen

xul+javascript (xulrunner, based on mozilla)
+ draait overal waar mozilla ook kan draaien
+ kan worden embed in mozilla, maar ook stand alone via xulrunner
+ Javascript is bekend, i love DOM, taal bevalt mij dus wel
+ XUL -> XML -> vrij automatisch + support voor CSS en skins, maar ook gewoon os native UI
- Nog in development fase
- wel 'krachtig' genoeg?

Java
+ Behoorlijk cross platform
+ Redelijk bekend, veel tools
- Verschillende varianten
- Gedwongen overdreven object orientated
- Waar te beginnen? (AWT SWT Swing e.d.?)

Momenteel staat mijn voorkeur op XUL+Javascript, omdat ik Javascript (syntax, mogelijkheden) zo'n fijn taaltje vind. Als 2e ga ik denk ik voor Mono...
47+ dus volgens mij ben ik de "opa" van dit forum.
Ook pas begonnen.
Er zijn meer ouderen hier. Blijkbaar zijn het niet alleen de scriptkiddies die hulp nodig hebben. (nu val ik in herhaling volgens mij)

Maar iedereen is welkom, behalve de daadwerkelijke ddoskabouters, de scriptkiddo's, je weet wel. Diegenen die gaan dreigen dat ze je gaan 'hacken'.
@Jelmer: C++ kan ook cross-platform zijn, als je geen API gebruikt is het gewoon wisselen van compiler, anders moet je gewoon zorgen dat je alles in aparte functies/classes hebt staan zodat je alleen de window procedures hoeft om te bouwen.
Ben nu sinds begin van het jaar met JAVA bezig, en bevalt nog goed, dus ga er wel verder in leren. (Loop beetje achter op school, dus wat ik heb geleerd is nog niet echt nuttig. Of je moet belasting laten berekenen nuttig vinden natuurlijk)
Html was ik vroeg bij (Altijd website's maken met mijn vader of met de buurman)
was ongeveer 9 jaar oud.

Later ging ik verder kijken dan <b> en <i> en ondekte ik JAVASCRIPT (13 jaar ongeveer).

Vervolgens ontdekte ik CSS, en het combineren van dit alles (ongeveer 14 jaar)

Toen ik vond dat JAVASCRIPT zijn beperkingen had, ging ik verder zoeken: Kwam uit bij PHPhulp.nl (ongeveer 14-15)

Na een jaar lang scripts jatten en wijzigen en ga zo maar door heb ik me toch maar aangemeld.

Doe nu:
HTML, JAVASCRIPT, CSS, PHP, MYSQL, beetje ASP :/
en mIRC programmeren ;)
heb sinds kort ook OOP ontdekt... :D

Edit: Oja... ben nu 17 ;)

Reageren