Hoe oud zijn de mensen hier toen je begon met PHP?

Ikke 12½.. Edit: nu 13
Ik heb geen ICT meer.
Daarnaast mocht (lees: moest) je bij ons de hele tijd vrij internetten (onder IE 5.0, daar onder is zelfs google verneukt).

Of als je vroeg of de leraar geen les hoorde te geven kreeg je te horen:
- Werkstuk schrijven over virussen
of
- Ga foto's bewerken, hoe? dan zoek je zelf maar uit.
En voor ik het vergeet te zeggen: Ik wil van iedereen iets zien, maar ik gooi het wel meteen weg, vinden jullie niet erg he...

Maar goed ben nu ICT vrij!!
Trouwens hoe zit het bij jullie met beveiliging op school/werk.

Bij ons op school zit het allemaal in Win98, en de C drive is niet zichtbaar in overzichten maar kan je wel benaderen.
Veder kan je geen .exe kopieren/plakken, tenzij je dit laat doen door b.v. WinZip
Ook kan je geen programma's installeren op de D schijf (temp, voor je documenten) of op C tenzij je als doel C:\Windows opgeeft.
Veder stamt de laatste virusscan update uit het jaar 1999, dit omdat nieuwe versies auto. worden verwijderd (mede als gevolg hiervan lag vorig jaar alle computers er in de hele school uit, en daar had ik nou eens een keer niks mee te maken)
Wij hebben net op school nieuwe computers.. beetje sloom maar je kan gelukkig wel een aantal dingen doen... je kan in regedit komen (Windowstoets+R --> Regedit) Je kan dus de halve comp veranderen :)
Webmakerij schreef op 08.02.2006 19:39
Trouwens hoe zit het bij jullie met beveiliging op school/werk.

Meer dan 500 pcs, Windows XP Professional, draaien op 'n active directory dacht ik.

Verder;
- C Schijf, kan je alles zien, maar niets aanpassen
- Opslaan kan tijdelijk op het bureaublad, al de rest wordt gecleaned
- Persoonlijke I schijf, waar je zelf al je spullen kan opzetten, benaderbaar vanaf elke pc + thuis
- J schijf, staan alle documenten van elke docent, benaderbaar vanaf elke pc + thuis, niet beschrijfbaar voor studenten
- K schijf, drop schijf, taken er op droppen, enkel beschrijfbaar, nadien niet meer te wijzigen/wissen
- Eventueel een S schijf, als uitbreiding op de I schijf

Werkt allemaal keurig :)
Wij hebben reborncards op school :P
Dat is lollig ;)
Wij hebben op school Windows XP + illusion Dus ongeveer het zelfde als reborncards maar dan software matig.
En C kan ik komen, regedit geblokt... Ik kan op cmd komen...
En wij hebben v-lans dus 3 aparte lans... Ik(leerling) kan niet op leraar lan komen... (Jmmr :P)
Maarjah werkt wel :P

En voor de rest kan je er niet zoveel.

weleens het windows commando 'shutdown -m \\computer -s' geprobeerd? :P
Ik kan op het cmd komen.
Heb echter nog nooit het DELTREE commando uitgevoert :p
Legolas schreef op 08.02.2006 20:32
weleens het windows commando 'shutdown -m \computer -s' geprobeerd? :P

Jawel... Ik kan mijn win2000 server niet afsluiten...
Ik doe vast wat verkeert ;)
Legolas schreef op 08.02.2006 20:32
weleens het windows commando 'shutdown -m \computer -s' geprobeerd? :P

Moet je voor zover ik weet ingelogd zijn als administrator op die machine? Althans, als ik mijn XP Pro wil afsluiten vanaf mijn laptop toch (;

Reageren