Ik zoek een scriptje waarmee ik mijn foto's kan beveiligen tegen downloaden.
Het gaat om deze site: www.dicasa.nl
afschrikken? Veel mensen weten niks met bron weergeven.. dus het is handig. maar je kan het beste een watermerk erin doen, dan jat niemand je plaatje.
foto's niet downloaden is vastzetten in een flash(based) filmje (swf). die zijn wel weer uit elkaar te halen maar dat is echt heel veel werk.
Dan nog, druk op printscreen, plak in paint of een ander progje, en je kan de afbeelding eruit halen en opslaan. Kost je geen minuut, en je hebt de afbeelding.
voor IE gebruikers kun je het klembord uitschakelen
Robert schreef op 05.02.2006 22:51
Dan nog, druk op printscreen, plak in paint of een ander progje, en je kan de afbeelding eruit halen en opslaan. Kost je geen minuut, en je hebt de afbeelding.
Ik wou dat iedereen zo helder was! :) Doe ik namelijk 'altijd' als het in een Flash-animatie staat (en ik het wil hebben).

Anyway.. wat ik (weer) zeggen wou.. wil je niet dat iets niet gejat wordt? Zet het dan niet op het internet.

Elwin
Hipska schreef op 05.02.2006 02:31
met php GD-libary automatisch een watermerk eroverzetten, rechtermuisknop uitschakelen, htm/php bestand in een frame zetten.

zie www.flandrien.be

Jan Koehoorn schreef op 05.02.2006 12:04

Ik heb hem een PHP kleurtje gegeven voor je :-)

bedoelde eigenlijk de foto's van de fotoverslagen van de ritten.
daar staat telkens reclame op
Elwin schreef op 05.02.2006 23:23

Anyway.. wat ik (weer) zeggen wou.. wil je niet dat iets niet gejat wordt? Zet het dan niet op het internet.

Daar sluit ik me volledig bij aan!
wat ook werkt is een lowres variant met watermerk eventueel erop zetten. Kwaliteit van 3x kudt, wil niemand die versie hebben als ze weten dat er een betere is
@robert:

dan kun je alleen maar gebruiken voor het internet het dan al niet meer geschikt voor print. omdat je een groot aantal pixsels verliest en het wordt een bitmap. zou je daarvan een jpg maken dan verlies je alle vorm van kwalitiet. maar als je daar al tevreden mee bent?..

Reageren