Ik heb een menu en daarnaast de content. Het menu is 192px lang maar daarnaast wil ik de content hebben die de rest van de pagina in de breedte opvult. De content moet dan dus 100% - 192px breed zijn.
als je bij je content (is een div neem ik aan) geen waarde opgeeft of 100% dan gaat het goed: want in css mogen er maar 2 elementen naast elkaar staan dus als je bij de een een waarde opgeeft en bij de ander niet snapt je browser het zelf
Als ik bij de content div een waarde opgeeft van 100% Dan gooit hij die div onder het menu en heeft dan een width van 100%. Dus echt over de gehele breedte van het scherm. Dat is dus niet echt de bedoeling :P
Misschien moet ik er ook even bij de vermelden dat de content div een achtergrond plaatje heeft. en die is 507 px breed en de rest van de breedte moet opgevuld worden met een achtergrondkleur.
Thnx ik ga even kijken of ik er mee uit de voeten kan.
Ik wil dus links strak tegen de zijkant van het venster mijn menu hebben en daarnaast strak mijn content die in de breedte de rest van mijn pagina vult. Vandaar dus dat de content 100% - 192px moet zijn :)
Ik wil dus dat #contentbox naast #menubox komt. Met deze code zie ik niets van de #contentbox.
Dat komt denk ik omdat ik in de #contentbox geen breedte en hoogte opgeef, maar die kan ik niet opgeven omdat ik deze waarden van tevoren niet weet. Hoe moet ik dit oplossen?
Nee dat helpt ook niet, dan staat hij niet strak meer tegen mijn header aan, dan zit er een tussenruimte tussen mijn content en de header. Verder verdwijnt er dan aan de linkerkant van mijn content achter het menu. Dus dat werkt ook niet echt..