hey,

Ik heb een menu en daarnaast de content. Het menu is 192px lang maar daarnaast wil ik de content hebben die de rest van de pagina in de breedte opvult. De content moet dan dus 100% - 192px breed zijn.

Hoe realiseer ik dit ?

Alvast bedankt,

Martijn
hoe kan het dat #content en #links bij jou naast elkaar staan? Bedoel div elementen worden toh standaard onder elkaar weergegeven?
#links {
width: 192px;
float: left;
}

:)
Okay :)

Alleen volgend probleem. Ik gebruik dus een achtergrond plaatje in mijn content staan en wat tekst. Probleem is nu dat de tekst wel tegen het menu aan kom, maar de achtergrond gaat achter het menu langs :S. Hoe kan dat? Ik heb de volgende code:

#menubox {
	width: 192px;
	float: left;
	background-color: #cdd6d8;
}

#contentbox {
	background: url("graph/content.gif");
	background-repeat: no-repeat;
	color: white;
	font-size: 13px;
	font-weight: bold;
	border-left: 1px dashed black;
	height: 100%;
}

Dit zijn de twee boxen die naast elkaar moeten komen. In de menubox zitten nog meer divs, namelijk menu items die onder elkaar staan. Ik neem aan dat dit niet voor problemen kan zorgen.
Maar hoe krijg ik nu mijn achtergrondplaatje netjes tegen mijn menu aan? Dit probleem doet zich trouwens voor in FireFox. In IE gaat het wat beter
Je moet content.gif zo aanpassen dat de linkerkant (192px) de kleur krijgt die je achter je menu wilt hebben. De rechterkant geef je de kleur die je content moet hebben.
Okay dat zou waarschijnlijk de oplossing zijn voor FF, maar in IE schuift hij dan de hele boel op.Want op dit moment zit het achtergrondplaatje in IE bijna strak, op enkele pixels na, tegen de menubox.
(Waarom IE er een tussenruimte tussen zet is mij een raadsel maar okay)
Maar goed al zou ik dus die 192px aan mn content.gif toevoegen, dan schijft hij in IE ook 192 px op, en das niet de bedoeling.
Dan zijn de problemen dus omgedraaid. Gaat het in FF goed, maar niet in IE

Voorbeeld met wat ik bedoel is te zien op
http://www.kyokushin.nl.tt
En dan eens openen in IE en FF
IE & FF icm randen is een ramp... :P
Helpen op msn doe ik niet aan, dan hebben andere er niks aan en dat is inefficient.

Reageren