Ik heb een menubalkje, bestaande uit 4 'gewone' links, en 3 links die met behulp van Javascript worden aangemaakt. Dit omdat die 3 linkjes submenuutjes hebben, dus een soort van dropdownmenu leek mij wel leuk :)
Maar nu: bij 2 van de 3 linkjes verdwijnt de opmaak zodra je eroverheen hovert. De 3e link blijft echter zoals die zijn moet, evenals de 4 gewone links. Volgens mij is de code van die links (in ieder geval tussen de 3 Javascript links onderling) exact hetzelfde.
In Firefox raakt de gehele opmaak daarvan in de war, in IE valt het nog mee. De volgorde van de linkjes in css is gewoon link, visited, hover, active zoals dat ook voorgeschreven wordt.
Voor een voorbeeld: klik (eigen server, gaat 's avonds uit).
Mocht je relevante PHP code willen zien, dan kan je dat altijd vragen :)
?
Onbekende gebruiker
16-02-2006 20:23
volgens mij moet je in je css niet .hover gebruiken maar :hover of :active, dat is wat ik altijd doe en wat bij mij altijd werkt...
?
Onbekende gebruiker
16-02-2006 20:23
gewijzigd op 16-02-2006 23:12
<offtopic>
Op --url--
staat: Wij verzoeken cliënten van Dietvorst & Te Braake advokaten
volgens mij moet je in je css niet .hover gebruiken maar :hover of :active, dat is wat ik altijd doe en wat bij mij altijd werkt...
Waar zie je dat staan dan?! In mijn CSS staat namelijk gewoon :hover, maar wel met een klasse erin: a.menuLink:hover (op soortgelijke wijze link, active en visited opgemaakt)
Webmakerij schreef op 16.02.2006 20:23
(...)
Moet dat geen advocaten worden??
Ja, eigenlijk wel. Maar het staat nog altijd met een k op het briefpapier ^^ Maar ik heb idd instructies gekregen de website alvast 'future-proof' te maken :)
Overigens zie je in die uitschuifmenuutjes in Firefox ook een stuk witruimte boven en onder de links (soort van top en bottom margin?). In Internet Explorer heb je dat niet, evenals in de demo in Firefox.