Ik heb een menubalkje, bestaande uit 4 'gewone' links, en 3 links die met behulp van Javascript worden aangemaakt. Dit omdat die 3 linkjes submenuutjes hebben, dus een soort van dropdownmenu leek mij wel leuk :)
Maar nu: bij 2 van de 3 linkjes verdwijnt de opmaak zodra je eroverheen hovert. De 3e link blijft echter zoals die zijn moet, evenals de 4 gewone links. Volgens mij is de code van die links (in ieder geval tussen de 3 Javascript links onderling) exact hetzelfde.
In Firefox raakt de gehele opmaak daarvan in de war, in IE valt het nog mee. De volgorde van de linkjes in css is gewoon link, visited, hover, active zoals dat ook voorgeschreven wordt.
Voor een voorbeeld: klik (eigen server, gaat 's avonds uit).
Mocht je relevante PHP code willen zien, dan kan je dat altijd vragen :)
Helaas pindakaas, dat werkt ook niet. Ik moest die margin-bottom toch bij de linkjes toevoegen he? Niet in #menubar of zo?
Edit:
Wanneer je bij introductie hovert, gaat de stijl direct weg.
Als je over rechtsgebieden hovert, gaat hij pas weg wanneer je over routebeschrijving hovert. Doe je dat niet, maar ga je naar het submenu van rechtsgebieden, over introductie, of ergens anders naartoe zonder de andere links in het menu te raken, dan blijft de opmaak van rechtsgebieden behouden. Routebeschrijving verandert gek genoeg nooit. Misschien dat het dan toch in JavaScript zit?! :S
Opgelost! Ik weet niet hoe of wat, maar het probleem is verholpen :)
In plaats van een id aan de menulinks mee te geven, heb ik nu alle links in de div #menubar dezelfde opmaak gegeven als eerst. Komt in feite op hetzelfde neer.
Mijn vermoeden voor het incorrecte werken van het menu: het uitschuifmenu gaat over een andere div, waardoor de eigenschappen van die div overgenomen worden (dus links in bijv. #content) voor de menulinks. Dat verklaart waarom het alleen optrad bij de 'uitklapitems'.
Ook meldde ik al eerder een grote witruimte tussen de items in een uitklapmenu onderling. Ik ben erachter gekomen dat de line-height in #content van invloed was hierop. Haalde ik deze line-height weg, dan was alles weer ok. Ook dit ondersteunt het idee dat eigenschappen van andere div's werden overgenomen (alle div's in mijn code waren bij mijn weten overigens goed geopend en gesloten).
Dit verklaart echter niet waarom de 3e link van links wél goed behouden bleef, en waarom het verschijnsel niet optrad als je niet over andere links hoverde. Bovendien had ik een id meegegeven aan de links, en dan zouden geen andere eigenschappen overgenomen mogen worden!
Concluderend: geen idee waarom het verschijnsel optrad, maar geen id's meegeven aan de links verhelpt het probleem :)
Mocht er iemand zijn die de exacte oorzaak weet, dan verneem ik dat graag!
Edit:
En mijn theorie verklaart natuurlijk ook niet, waarom het verschijnsel nu niet meer optreed! Immers, de uitklapdingetjes gaan nu nog steeds over andere div's...