Ik ben op zoek naar een script om een bestelformulier op te maken. Ik wil de te bestellen items in een MySQL database zetten. Nu wil ik een pagina om de database te beheren om zo nieuwe artikelen toe te voegen of te verwijderen. Daarnaast wil ik een pagina die automatisch de database uitleverd en bezoekers hun bestellingen kunnen plaatsen. Bij het plaatsen van de bestelling wil ik de gebruikers een kans geven om het uit te printen en hun een email te sturen van de bestelling. Het printen is niet echt noodzakelijk maar wel de email voor de besteller en natuurlijk de ontvanger. Op de pagina moeten ze dan NAW gegevens in vukken en hun emailadres en aangeven hoeveel ze willen van elk artikel. Wie weet waar ik zo'n script kan vinden of heeft zo'n script nog liggen?
Helaas niks kunnen vinden, kan niemand mij helpen, evt kleine vergoeding mogelijk.
wil het is helemaal niet zo moeilijk hoor,
je kan wel een formuliertje maken veronderstel ik?
en deze goed ophalen?
dan plaats je ze gewoon in de databse met een INSERT na deze insert mak je gebruik van de functie mail om de gebruiker "zijn gekozen" object te versturen
Nou ik kan het maar een heel klein beetje. Ik heb dus nu een bestand gemaakt wat de gegevens uit de tabel haalt. Echter nu zet hij elke regel in een aparte tabel. Terwijl ik eigenlijk een tabel wil. Dit is nog de voorbereiding voor wat ik eigenlijk wil. Ik ben nu eerst bezig met een overzichtspagina, een script op records toe te voegen, te verwijderen en te muteren. Als ik dat af heb kan ik pas voormijn gevoel verder.

Dus mijn eerste probleem betreft overzicht.php, hier krijg ik dus allemaal kleine tabellen met 1 record ipv alle records onder elkaar.

Dit is mijn resultaat tot nu toe:

<?
session_start();
if(!$_SESSION['Login'])
die("Je moet eerst ingelogd zijn...");
?>
<html>

<head>

<link rel='stylesheet' href='../zon.css'>

<title>Overzicht</title>

</head>

<body>

<center><h3>Overzicht artikelen Diabetes Hulmiddelen Service</h3>

<?

if(!@include"connect.php")
die("connect.php niet gevonden");

$sql = "SELECT * FROM dhs";

$res = mysql_query($sql) or die("Er is iets fout gegegaan:<br><br>" . mysql_error());

if(mysql_num_rows($res)){

echo"<table cellpadding='2' cellspacing='1' bgcolor='#FFFFFF'>";

$tr = 1;

while($rij = mysql_fetch_assoc($res))
{

if($tr)
echo"<tr>";

echo"
<table border='2' id='1' bordercolor='0000FF' cellspacing='1' bgcolor='#FFFFFF' cellpadding='5' width='100%'>
<tr>
<td valign='top'>
<table id='2' width='100%'>
<tr>
<th width='5%' align=\"left\">Id</th><th width='30%' align=\"left\">Artikel</th><th width='30%' align=\"left\">Eenheden</th><th width='35%' align=\"left\">Actie</th>
<tr>
<td><div align=\"left\"><font size=\"2\">" . $rij['id'] . "</font></div></td>
<td><div align=\"left\"><font size=\"2\">" . $rij['artikel'] . "</font></div></td>
<td><div align=\"left\"><font size=\"2\">" . $rij['eenheden'] . "</font></div></td>
<td><div align=\"left\"><font color=\"#000000\" size=\"1\"><a href='bewerken.php?id=" . $rij['id'] . "'>Bewerken</a> - <a href='verwijder.php?id=" . $rij['id'] . "'>Verwijderen</a> - <a href='toevoegen.php?id=" . $rij['id'] . "'>Toevoegen</a></font></div></td></tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</td>
";

if(!$tr)
echo"<td></td>";

echo"</table><br><br>";

}

}else{

echo"Geen artikelen gevonden...<br><br>";

}
?>

</body>

</html>

24022006 nieuw overzicht.php toegevoegd
Ik heb hier wel een erg uitgebreid webwinkel systeem, met de mogelijkheden waar jij om vraag en meer (categorieën, meerdere items bestellen met 1 klik) die ik nog eens open-source wil maken en hier wil neerzetten. Maareh, dat kan ik dus alleen doen als jij zelf php kent... Ik ga niet voorkauwen hoe je een .sql moet importeren enzo.
Het leuke van iets nieuws is dat je alles moet leren en dat je van het lezen van andersmans source een hele hoop kunt leren. Dus ik ben wel benieuwd.
Als je nieuw bent gaat het je niet lukken om dat 'te lezen', het is geen jip-en-janneke boek...
Arjan Kapteijn schreef op 22.02.2006 16:06
Als je nieuw bent gaat het je niet lukken om dat 'te lezen', het is geen jip-en-janneke boek...

ik zit hier toch op www.phphulp.nl ?????
ja phphulp.nl , niet phpvoorkauwen.nl

we helpen iedereen, maar we gaan geen complete scripts hier neerzetten, helemaal als die persoon waarvoor het is geen php kan.

zelfde als dat ik jou een stuk chinees voor mij laat schrijven, die ik ga lezen, terwijl ik geen chinees kan, lekker zinloos dus
wes schreef op 22.02.2006 16:46
ja phphulp.nl , niet phpvoorkauwen.nl

we helpen iedereen, maar we gaan geen complete scripts hier neerzetten, helemaal als die persoon waarvoor het is geen php kan.

zelfde als dat ik jou een stuk chinees voor mij laat schrijven, die ik ga lezen, terwijl ik geen chinees kan, lekker zinloos dus

Volgens mij vraag ik ook niet om voor te kauwen, ik hem mijn eten al gekauwd alleen ben ik waarschijnlijk sommige stukjes vergeten vandaar mijn vraag.

Reageren