Ik ben op zoek naar een script om een bestelformulier op te maken. Ik wil de te bestellen items in een MySQL database zetten. Nu wil ik een pagina om de database te beheren om zo nieuwe artikelen toe te voegen of te verwijderen. Daarnaast wil ik een pagina die automatisch de database uitleverd en bezoekers hun bestellingen kunnen plaatsen. Bij het plaatsen van de bestelling wil ik de gebruikers een kans geven om het uit te printen en hun een email te sturen van de bestelling. Het printen is niet echt noodzakelijk maar wel de email voor de besteller en natuurlijk de ontvanger. Op de pagina moeten ze dan NAW gegevens in vukken en hun emailadres en aangeven hoeveel ze willen van elk artikel. Wie weet waar ik zo'n script kan vinden of heeft zo'n script nog liggen?
Zit in de verkeerde topic met mijn vraag?
Hoi Wil,

je zit hier wel goed op PHP hulp. Kijk maar naar de pagina die Elsy heeft gemaakt bijvoorbeeld. Die is pas drie maanden bezig, maar heeft er wel ontzettend veel tijd in gestoken.

Mijn advies is om je probleem op te delen in tussenstappen die je kunt bevatten. Anders neem je teveel hooi op je vork.

Wat zou het eerste tussendoel zijn dat je zou willen bereiken?
Mijn eerste stappen is het verzorgen dat er gegevens in de databse kunnen worden gezet, dat is me al gelukt alleen als ik dan een overzicht wil hebben van wat er al in staat heb ik nu dus elke keer een eigen tabel terwijl ik alles in een tabel wil.

Mijn eerste planning:
connect.php klaar
index.php klaar
overzicht.php klaar m.u.v. beschreven opmaak
toevoegen.php klaar m.u.v. beschreven opmaak
artikel_toevoegen.php klaar

als ik de opmaak in orde heb vandaar mijn vraag wil ik verder met het verwijderen van records. Daarna de optie om de records te bewerken.

Mijn tweede planning is om ervoor te zorgen dat men een bestelling kan doen d.m.v. invullen van NAW etc. en aantallen van de te bestellen artikellen die ik uit de database wil halen. Als de bestelling in orde is moet de bezoeker hem kunnen versturen aan vast adres(ziet gebruiker dus niet) en een copie aan het emailadres wat de gebruiker zelf invult bij NAW gegevens.

Lang verhaal maar ik denk zo wel een goed leerdoel te hebben.
Ook al is de opmaak nog niet in orde ben ik toch al begonnen met verwijder.php waarbij ik tot de conclusie kwam dat het wel handig is om een uniek id aan een artikel te koppelen daar anders alle artikel met de gelijke artikel worden verwijderd. Helaas loop daar ook tegen een volgens mij klein probleem maar daarvoor heb ik een andere topic aangemaakt. Ik hoop dat iemand mij even kan helpen met het hierboven beschreven opmaak probleempje.
om de producten te verwijderen is het het makkelijkst als je een extra kolom aanmaakt met een uniek id (autoincrement)

als je dan een product wil verwijderen zeg je gewoon
<?php
$query = "DELETE FROM producten WHERE id=".$id;
$result = mysql_query($query);
?>
Eehmm... ik neem aan dat je die winkel gewoon gaat bouwen met een array, niet voor iedere gebruiker een sql databasetabel o.i.d. dus een "delete from ... " is een beetje overbodig.

Als ik zin heb wil ik morgen wel een webwinkel programmeren, zo ingewikkeld is het niet als je werkt met een array.
Arjan, de delete module is om te beheren en is niet bedoeld voor de bezoeker van de pagina. De delete module is bedoeld voor de apotheek waarvoor ik dit aan het maken ben zodat ze zelf artikelen erbij kunnen plaatsen en verwijderen als het niet meer in het assortiment zit.
Wil schreef op 22.02.2006 15:26

Dus mijn eerste probleem betreft overzicht.php, hier krijg ik dus allemaal kleine tabellen met 1 record ipv alle records onder elkaar.

Ergens in je script staat een while loop waarmee je de records uit de MySQL fetcht. Zo'n loop hoort er zo uit te zien:

<?php
// records laten zien
echo '<table>';
while ($row = mysql_fetch_array ($res)) {
echo '<tr><td>'.$row['veldnaam'].'</td></tr>';
}
echo '</table>';
?>

De kunst is dus om geen '<table>' te gaan echoën binnen je loop.
Jan,

In mijn huidige script heb ik het volgende staan:

echo"<table cellpadding='2' cellspacing='1' bgcolor='#FFFFFF'>";

$tr = 1;

while($rij = mysql_fetch_assoc($res))
{

if($tr)
echo"<tr>";

Ik heb dit gemaakt mbv een boek en nu zit ik te kijken waar ik jouw verandering moet inpassen en loop ik eigenlijk tegen bovenstaand stukje aan, heeft dit een doel en kun jij aangeven waar ik jou stuk zou moeten inpassen? Ik snap het gebruik van $tr en "<tr>" niet.

Reageren