Door
onbekend onbekend
op 24-02-2006 11:49
gewijzigd op 28-02-2006 00:49
69 views
Probleemstelling:
A plane is standing on a runway that can move (some sort of band conveyer). The plane moves in one direction, while the conveyer moves in the opposite direction. This conveyer has a control system that tracks the plane speed and tunes the speed of the conveyer to be exactly the same (but in the opposite direction). Can the plane take off?
Bert en Rita zijn in de kelder. Rita loopt rusteloos heen-en-weer. Bert heeft haar beloofd dat ze zouden gaan wandelen in het park, nadat het de elektrische bedrading in de kelder klaar was. "Ik heb zes meter verlengkabel nodig," zegt Bert. Hij rolt zes meter tweepolige draad van de rol en knipt precies de juiste lengte af. Hij stript de isolatie van een eind, neemt dan een contrastekker en bevestigd die aan dat eind. Daarna begint hij met de stekker aan het andere eind. Rita heeft geen verstand van elektriciteit maar doet haar best om te helpen. Ze bekijkt de contrastekker en onderwerpt de kabel aan een grondig onderzoek. Toen Bert klaar was, zei hij, "ik zal eens kijken of het gelukt is," terwijl hij de stekker in een geschakeld stopcontact aan de wand drukt. Hij drukt op de schakelaar en de zekering brandt door. Wat was er mis gegaan?
Een aansluitfout is al vrij onmogelijk, of je bent echt ongelooflijk dom. Dus loopt het mis waar de vrouw (:^)) aan de stekker zit. Enige mogelijkheid is, dat zij iets geleidend in de stekker heeft gestopt, deze doorverbond, waardoor er een kortsluiting volgt
@Willem-jan again
Wow... ik ben weer blij :)
Eigelijk m'n kostbare tijd verprutst he.. (check die schuivende bar hieronder, daar heb ik m'n tijd aan verprutst)