Vanmorgen heb ik een test gedaan met FF 1.5, IE 6 en Opera 8.52

Ik heb getest op ondersteuning van:

- Attribute Selectors
- Pseudo Classes
- Pseudo Elementen

Voor wie het interesseert heb ik een Word document met de uitslagen online gezet. Als het browser-icoontje gekleurd is, wordt het ondersteund. Als het grijs is, niet.
<ontopic> Lees het topic ff na. Er is een link voor Word-formaat en een link voor PDF-formaat.
owkee, en toen had ik een voorstel, wat als we nou eens een grote ondersteuningslijst voor alle browsers maken?

(ik kan wel zo lang even iets op me host dumpen =))

Dan maak ik wel ff iets dat uit XML zo'n ondersteunings lijstje kan bouwen =)
Misschien is het leuk als je er een voorbeeldje bij doet hoe het eruit ziet in Opera, IE, Firefox... (Voel je niet verplicht ; -) )
Voordat we dat gaan doen: Peter Paul Koch heeft op quirksmode.org ook al het een en ander staan. Ik heb overigens volgende week een afspraak met hem :-)
ik ken die site ja, al is het volgens mij wel wat verouderd (hij heeft het hier en daar nog over mozilla suite 1.0 en geen ff in z'n lijstje onder browsers)
Jason de Ridder schreef op 24.02.2006 15:01

Ja, die site is een bladwijzer waard ;-)
Met welke site zag je het?

@ Jan:
jta site is niet helemaal perfect in safari ... ;-)

Edit:
Ik zag ook dat google werd gecheckt en PHPhulp haha. Er toffe site ::)

Ik zag een nieuwe JTA? Kan dat?
[Edit]Het was TAA[/edit]
En die google en phphulp waren van mij :)

Ontopic:
Ik ben bezig met CMS te bouwen, zal dus ongetwijfelt fouten met IE tegenkomen, dus ik wil ook wel meehelpen.
Ookal ben ik tot nu toe geen gekkigheid tegengekomen :)
Zow Jan, afspraak met de Peter Paul Koch! Toemaar! Gefeliciteerd! We willen daarvan natuurlijk wel uitgebreid verslag!

Maar het is wel een aardig idee, een webpagina maken met alle css trucs die er zijn, kijken welke browser wat allemaal ondersteund (met screenshots en uitgebreide lijst). Maar dan moet je wel alle trucjes goed kunnen inbouwen, en daarna met een hele collectie browsers erover heen. Ik heb hier wel Safari, Omniweb, Mozilla in verschillende soorten en maten en als laatst en zeker als minst Internet Explorer for Mac. En uiteraard Opera :)
owkee, ik heb alvast iets gebouwd dat dit soort xml slikt:

<root>
<title>CSS</title>
<description>Test of CSS support in different browsers</description>
<sections>
<section>
<name>Selectors</name>
<description>The use of CSS selectors</description>
<tests>
<test>
<title>Child selector</title>
<description>The CSS child selector: div &gt; h1</description>
<browsers>
<browser>
<name>firefox</name>
<support>yes</support>
<version>1.5.0.1</version>
</browser>
<browser>
<name>opera</name>
<support>yes</support>
<version>8.5</version>
</browser>
<browser>
<name>iexplorer</name>
<support>no</support>
<version>6.0</version>
</browser>
</browsers>
</test>
</test>
</section>
</sections>
</root>

EDIT: en ja, ik werk graag met XML =P
Misschien is het ook wel een idee om 'blindenbrowsers' mee te rekenen...
Owk, zal ik het ergens online dumpen? moet nog wel een style sheet komen en wat plaatjes

EDIT: ik heb nu dit: http://www.legolasweb.nl/browsersupport/, het heeft dringend een stylesheet nodig :P

Reageren