Door
PHP hulp
op 02-03-2006 17:14
gewijzigd op 02-03-2006 17:14
44 views
Ik heb net de layout van mijn site ontworpen. Op mijn laptop ziet die layout er goed uit. Maar bij onze andere computer ziet het er niet uit. Daar zit alles over elkaar heen wat onder elkaar hoort. Wie weet wat ik daaraan kan doen?
De mijne 1280x1024. Prima te doen, geen horizontale balk en enigzins grote buttons, zeker voor een kaboutersite. :)
In Firefox ziet trouwens alles er normaal uit, afgezien van wat schoonheidsfoutjes zoals het niet precies passen van de tekst in de menuknopjes en wat links en zo :)
Edit:
Een design waarbij je geen gebruikt maakt van percentages maar gewoon van pixels, en toch geen horizontale scrollbar krijgt is ook zeer goed denkbaar hoor. Dan gebruik je float, zodat wat er niet meer op past eronder komt.
Dat gebruik ik zelf tegenwoordig, omdat ik met percentages eerder ongewenste resultaten krijg en je het met pixels nog enigzins zelf in de hand kan houden.
De CSS tutorials van Jan zijn ook zeker aan te raden als je wat meer over 'liquid design' wilt weten.
Volgens mij zitteh er nog een boel schoonheidsfoutjes in mijn layout.
ik ben tot de conclusie dat ik gewoon een héél groot computerscherm heb op onze vaste computer. Dus hoef je daar veel minder snel te scrollen, daardoor is het moeilijker om een mooie layout te maken, (vind ik dan :p)
En over die knoppen, daar zal ik nog eens aan werken...
Ow ja, voordat ik het vergeet te vertellen. Ik maak mijn layout met Frontpage... Met Html enzow vind ik nog nét iets te meoilijk.
En die horizontale balk, daar heb ikzelf ook een hekel aan. maar ik dacht dat ik dat weggewerkt had....
ik vind het héél top van jullie dat jullie mij zo goed helpen. Zo word het misschien nog wat met mijn site.
ik ben tot de conclusie dat ik gewoon een héél groot computerscherm heb op onze vaste computer. Dus hoef je daar veel minder snel te scrollen, daardoor is het moeilijker om een mooie layout te maken, (vind ik dan :p)
Vond ik zelf ook altijd. Dan denk je "hehe, eindelijk klaar", je bekijkt hem op een andere pc en dan is alles in de soep gelopen. Na verloop van tijd leer je daar wel wat trucjes voor om dat te voorkomen, en er zijn overigens ook hulpmiddeltjes om te kijken of je site bij andere resoluties ook nog goed werkt (browserSizer (gratis) is zo'n programmaatje).
Jep jep. maar ik kan hem nog niet goed gebruiken... :(. Want de geliefde eerste gebruiker van het boek had een intersante hobby (maar niet heus) Hij deed aan roken. En daarom stinkt dat boek héél erg. En met het feit dat ik astma heb... Dat lukt niet samen. Ik krijg een directe astma-aanval als ik begin met lezen. Da vind ik écht heel jammer. Want zelfs de eerste bladzijde leek al interesant.... (veel langer heb ik het niet uitgehouden)