Gisteren is er bij ons een winkeldiefstal gebeurd.
Voor degene die is een dief in actie willen zien.
zip file
Ik heb de video in een zip file gezet.
Die gast is er vandoor met 2 laser afstandmeters.
ze waren allebei met een kettinkje aan de winkelbank bevestigd.
de eerste had een winkelwaarde van 365 €
de tweede ongeveer 500 €.
Ook wel eens meegemaakt. Alleen bij mij gingen ze er vandoor met een PC en waren ze met ze 2e.

Ze waren alleen vergeten dat je geen ruzie moet zoeken met adbul en dat ik hard kan rennen. Resultaat, beide gozers zaten dezelfde week nog op een enkeltje terug en wij moesten ons een tijdje rustig houden :+.
Jah bij ons zijn ze vorig jaar met een professionele boomzaag twv 750 € buitengelopen.

Daarna hebben wij een volledig digitaal camera systeem opgezet.

In januari hebben wij de eerste dief ontmaskerd. die had ook een afstandmeter gestolen. Maar die was zo stom om de dag erna opnieuw langs te komen.
Onmiddellijk een foto van zijn auto genomen gerechterlijke politie gebeld.
1 uur later was die gast opgepakt. en die is ons komen betalen.

De deze kennen we van ziens die is van bij ons in de omstreken dus hij zal waarschijnlijk wel snel gevat zijn.

Ey man daar word ge niet goed van als ge dat ziet op de video.
Het is al laat zullen we maar zeggen, maar wanneer op die video worden ze gejat?
op 1 minuut en 44 sec
lol?? >> wat doet ie daar zo lang
de afstandmeters ontdoen van hun ketting

edit : url foutje
Grappig om te zien, minder grappig voor jou natuurlijk. Ik kan het eigenlijk moeilijk geloven dat mensen nog zo achterlijk zijn om mooi voor de camera te paraderen, en dan zelfs nog wat durven stelen... :x
Hopelijk worden ze snel opgepakt
Diefstal hoe klein of hoe groot is wat mij betreft altijd not done!!!
Dit heeft uiteindelijk weer met normen en waarden te maken en respect.

Geldstraffen lijken mijnsinziens niet voldoende ook een vorm van taakstraf waarbij men over zichzelf gaat nadenken geeft voor deze mensen food for thought.
Elke vorm van excuus en ieder excuus is voor mij onacceptabel en kan naar het land der fabelen..

Blijf af van andermans eigendom!!!

Sterkte met alles!!!

Reageren