Gisteren is er bij ons een winkeldiefstal gebeurd.
Voor degene die is een dief in actie willen zien.
zip file
Ik heb de video in een zip file gezet.
Die gast is er vandoor met 2 laser afstandmeters.
ze waren allebei met een kettinkje aan de winkelbank bevestigd.
de eerste had een winkelwaarde van 365 €
de tweede ongeveer 500 €.
Ja Diefstal is niet leuk. Ik ken het.
Wat ik helemaal grappig vind, is dat ie wegloopt, en dan weer terugkomt om te kijken wat ie nog meer kan jatten :P. Ik neem aan dat jullie verzekerd zijn ...
Die loopt weg om zijn vestje tegoei dicht te doen
(dat is door een andere camera gefilmt)
Dan gaat die lefgozer terug om de prijs etiketjes mee te nemen.
lissy schreef op 19.03.2006 09:52
Diefstal hoe klein of hoe groot is wat mij betreft altijd not done!!!
Dit heeft uiteindelijk weer met normen en waarden te maken en respect.

Geldstraffen lijken mijnsinziens niet voldoende ook een vorm van taakstraf waarbij men over zichzelf gaat nadenken geeft voor deze mensen food for thought.
Elke vorm van excuus en ieder excuus is voor mij onacceptabel en kan naar het land der fabelen..

Blijf af van andermans eigendom!!!

Sterkte met alles!!!

Niet akkoord. Geldstraffen lijken me nuttiger dan een taakstraf. Met geld kan/moet je alles in deze wereld, geld afnemen is erger dan dwingen tot zoveel werk uren. Maar goed, mijn visie (; Een combinatie van de 2 mogelijk zijn, maar ik denk dat je dat al bedoelt...
Papa betaalt wel...

Taakstraffen zijn handig om die situaties tegen te gaan.
Rafael schreef op 19.03.2006 12:45
[quote=lissy schreef op 19.03.2006 09:52]Diefstal hoe klein of hoe groot is wat mij betreft altijd not done!!!
Dit heeft uiteindelijk weer met normen en waarden te maken en respect.

Geldstraffen lijken mijnsinziens niet voldoende ook een vorm van taakstraf waarbij men over zichzelf gaat nadenken geeft voor deze mensen food for thought.
Elke vorm van excuus en ieder excuus is voor mij onacceptabel en kan naar het land der fabelen..

Blijf af van andermans eigendom!!!

Sterkte met alles!!!

Niet akkoord. Geldstraffen lijken me nuttiger dan een taakstraf. Met geld kan/moet je alles in deze wereld, geld afnemen is erger dan dwingen tot zoveel werk uren. Maar goed, mijn visie (; Een combinatie van de 2 mogelijk zijn, maar ik denk dat je dat al bedoelt...[/quote]

Nee dat bedoel ik niet want zoals mijn bovenbuurman zegt papa betaald wel en ik geloof in tegenstelling zoals jij niet in geldstraffen!!!
De cijfers voor wat betreft recidiven laten dit ook duidelijk zien dus mijn statement is niet alleen een gevoelskwestie maar ook wetenschappelijk onderzocht.

Reageren