Hoi. Ik heb deze tutorial gebruikt om IP adressen te blokkeren op een gastenboek waar veel gespammed werd: http://www.phphulp.nl/php/tutorials/10/51/. Maar ik vroeg me af of deze dus een beetje ok is en of er inderdaad niet mensen geblokkeerd worden die gewoon moeten kunnen reageren op het gastenboek?

Ik weet niet zo veel van proxy's en IP adressen helaas maar is het misschien te verbeteren of is de tutorial goed genoeg?
Ik had een tijdje terug een site met een guestbook erin, ging prima tot er ineens reteveel spam kwam. heb toen de veldnamen veranderd, alles wel goed terug te vinden maar niet meer gerelateerd aan websites. sindsdien 0 spam. Das een goede 5 maanden terug dus werkt prima :)
wes schreef op 20.03.2006 12:03
Ik had een tijdje terug een site met een guestbook erin, ging prima tot er ineens reteveel spam kwam. heb toen de veldnamen veranderd, alles wel goed terug te vinden maar niet meer gerelateerd aan websites. sindsdien 0 spam. Das een goede 5 maanden terug dus werkt prima :)

Wat bedoel je met goed terug te vinden? Dat je de url kolom in de database gewoon wel zo houd? alleen het input veld en de post aanpast?
inderdaad. homepage of url omdraaien bijv
Even hardop denken.

Is het niet zo dat als je htmlspecialchars gebruik, het plaatsen van een link in een gastenboek niet als link maar als gewone text geplaatst wordt.
En automatisch niet meer van waarde is om te posten door de poster.

Het veranderen van de veldnamen is wel een goeie
Even hardop meedenken hoor

Maar het htmlspecialchars pakt ie pas op 'na' de post toch ( iig bij mij ) dus als het om een bot gaat is er geen 'poster' die vervuilt gewoon zeg maar?
Htmlspecialchar is geen oplossing, je voorkomt dat de linkjes klikbaar worden maar je gastenboek word nogsteeds een rotzooitje. Dat spammen is een automatisch proces, en botjes zien niet of het wel of niet werkt, die gaan gewoon zoveel mogelijk proberen.
kijk op dit soort momenten HAAT ik dus commercie op internet he, hits zijn belangrijk maar dit is dus gewoon echt zo enorm irritant. Bijna hetzelfde als reclames tussen de championsleaguefinale als er precies een goal gescoord word (ff duidelijk verwoorden aangezien merendeel hier m is)
of voor de vrouwen:

dat je op de huishoudbeurs naar een demonstratie van swiffer staat te kijken, en dat het uiteindelijk prut blijk te zijn, terwijl je er een goeie 500euro voor neerteld :)
@Renske

Ja dat is ook zo maar er zijn ook van die... "elementen" op het web en Ik zou denken dat je ze beter allebei af kan vangen.

@Arjan
Ik heb ook al eens striptags gezien.
Wat doet die dan?
@wes: heb hem al op marktplaats te koop gezet maar ik denk niet dat ik er nog 500 euro voor terug krijg, wat denk jij?

@leen strijk: mee eens, tis ook afgevangen, maar dan posten ze nog steeds meuk, alleen krijg je dan enorm lange berichten met 100 url's erin.

Reageren