Hallo,

Op de website NieuwNieuws en o.a. ook op GeenStijl vind je van die letters die géén flash zijn, maar er verdacht veel op lijken.

Deze worden op een of andere manier met bepaalde CSS opgemaakt.

Weet iemand hoe dit wordt gedaan?
Ik heb al druk in de CSS+HTML bronnen gekeken van de sites, maar ik kon niks vinden..

Wie weet hoe dit werkt?

Alvast bedankt ;-)
Mitch, dat is juist het leuke eraan. Het is gewoon tekst. Niet een plaatje met gd_lib gemaakt ofzo.
Het verwerken ervan in mijn site is erg lastig, vind de doorloop-handleiding - al ben ik niet zo'n n00b op het gebied van site's maken - erg ingewikkeld...
Je kan dat toch ook eventueel oplossen via eregi? Zo heb ik het op een site gedaan met de datum. Gewoon de cijfers vervangen door een plaatje..

1 = 1.gif enzovoorts....
Arjan Kapteijn schreef op 25.03.2006 20:11
Mitch, dat is juist het leuke eraan. Het is gewoon tekst. Niet een plaatje met gd_lib gemaakt ofzo.

En het nut?
Dat ontgaat me nog altijd :+

@hieronder: Vertaal de pagina met zo'n vertaalsite :)
Weet iemand een site waarbij er in het Nederlands wordt uitgelegd hoe je het moet gaan 'installeren' op je site?
Van die engelse handleiding wordt ik ook niet veel wijzer...
Het voordeel van sIFR is dat het kan scalen, geen server-side nodig heeft, lichter is (niet tig plaatjes laden) en heel goed backwards-compatible is.

Installeren lijkt mij niet zo moeilijk. Je maakt gewoon je website, met de headers <h1>, zoals altijd, zet met flash je font in het .fla-bestand, of vraagt iemand anders te doen. Als laatste zet je je behoeften in het javascript-bestand en maakt er een verwijzing naar op iedere pagina in de header.
Ik krijg hem niet aan de praat..

Zie deze test file

Dit heb ik nu als code:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>

[ Alles is on-nodig geworden ]

</body>
</html>

Ook al .swf bestand aangemaakt, hij heet Gill.swf. Maar waar moet deze worden ingevoerd dan??
Nou, het is me toch gelukt.

Voor de meeste zal het misschien tegenvallen hoe het er uit ziet, aangezien het in Firefox er niet altijd het zelfde komt uit te zien zoals je zou willen..

Voorbeeld: Deze Pagina

Bekijk deze pagina eerst eens in Firefox, en daarna in Internet Explorer.

Ik heb het idee dat de maker van sIFR het tot nu toe alleen in Internet Explorer heeft gemaakt, want het is niet perfect in Firefox.

Zie deze voorbeelden:

Internet Explorer laat het perfect zien., maar firefox maakt de letters kleiner, en heeft last van een achtergrond, terwijl in Ie het achtergrondje transparant is. Nadeel van sIFR?

Reageren