Op de dag van 24/03/2006 is mijn site gehacked.
Die kerel gebruikt gewoon mijn gehele scripts op zijn site:
www.crimeland.nl
Hierbij heeft die kerel ook nog mijn email adres gekraakt.
Heeft iemand tips waar ik dit kan melden of iemand die mij wil helpen? Want ik heb alles nodig wat erop stond! (Zoals mijn eindwerk)
http://www.crimeland.nl/images/index_16.gif

Heel slim is ie iig niet, je kan naar zijn hoster stappen. Zolang dat plaatje daar staat is het iig duidelijk dat het gejat is. :)

En ik zou maar eens een beter wachtwoord kiezen dan, ws. had je hetzelfde wachtwoord voor je email als voor je site..
Vraag de logfiles van je hoster op, ik gok eerder op een ftp bruteforce overigens.

En stap naar zijn huidige hoster, bekende van je?

Domeinnaam  	crimeland.nl (eerste domein)
Status  	actief

Registrant  	Ralph Rouvoet
	Eemnesserweg 145
	1223 GD HILVERSUM
	Netherlands
Domicilie  	N/A
Gebonden aan ADR  	ja
Administratief contact  	Ralph Rouvoet
	+31 (0)35-6830351
	[email protected]

Registrar  	Aliquis Holding - Tilburg
	Van Hogendorpstraat 97
	5046 LC TILBURG
	Netherlands

Technisch contact  	Aliquis Domain Admin
	+31 (0)13-5812810
	[email protected]

Nameserver  	sandra.wesowe-is.nl	  81.4.67.155
Nameserver  	kirsten.wesowe-is.nl	  62.212.93.31
Nameserver  	melanie.wesowe-is.nl	  213.148.255.43

Hey dat is grappig.. zelfde dude hiero klik. (let op, erg oude post, niet op reageren dus).

Oehja, het domein is geregistreerd door hem... hoeft niet te betekenen dat hij het gedaan heeft ey. Gozertje is trouwens van 1992, dus kan bijna net rechtop lopen :+.
Hey arjan, waar haal je dat vandaan? (dat domeinnaam ding) :P
gewoon www.sidn.nl en dan domeinnaam checker
en uitgebreid aan vinken dan krijg je de whois
Aangifte doen van schending van de auteursrechten, naar rechter stappen, dat soort gevallen?

Alleereerst maar even vriendelijk gebaar maken dat je het erg sneu vind van die persoon dat hij jouw script gebruikt, als hij daarop niet reageert, even gezellig naar de hoster mailen met bewijzen, en anders aangifte doen. Hacken is per slot van rekening in Nederland nog steeds verboden bij de wet.
Aantonen van hacken word moeilijk, komt nog eens bij dat hacken && politie ook niet helemaal lekker loopt (lees, ze doen er niks mee).

Daarbij, het woord 'hacken' vind ik imho ook wel een beetje misplaatst.

Gooi het op auteursrechten, daar kom je verder mee. Maar gezien zijn leeftijd zou een leuk (net en officieel, geen kansloos gedrag) mailtje ook aardig effect hebben.
Als eerste ftp logs / andere logs door zoeken ip achter halen. Daarna kontact met hem opnemen. Waarbij je aan sprakkelijk steld voor de schade + inbreuk op het auteurs recht.

Je email adress contact opnemen met de provider...
heb ik gedaan. Die kerel negeert me gewoon. Hij heeft wel mijn email nog :'( die heb ik echt wel nodig!
Bel je huidige provider, die kan je verder helpen met je email etc.

Reageren