Ik ben samen met een vriend bezig met het ontwerpen van een site. Alleen gaat het om een site met bepaalde recensies nu wil ik het liefst een lettertype dat het best te lezen is
welke raden jullie mij aan?
Comic Sans MS moet je niet nemen voor serieuze dingen, meer voor een uitnodiging voor het verjaardagspartijtje van je broertje/zusje. Ik heb meestal Verdana, Arial of Tahoma, gewoon lekker recht. Grootte 10 of 12
?
Onbekende gebruiker
27-03-2006 20:43
Nee Times New Roman is inderdaat niks voor website
maar Verdana is wel erg standaart
zijn er nog anderen?
Ik vind het altijd wel prettig waneer de regels volledig vol zijn geschreven (zoals op tweakers.net -> nieuwsposts), ik weet alleen nog niet welke css-eigenschap daarvoor nodig is. Maar iig dat begin en eind van een regel iedere regel gelijk zijn.
Daarnaast kan je ook nog wat verbeteren aan de leesbaarheid van de tekst met line-height. Daarmee spelen kan ook goede resultaten opleveren.
En het lettertype zelf, tja, standaarden zijn niet voor niets standaarden. Die 5 (ongeveer) zijn zo'n beetje de best leesbare lettertypen die op iedere computer rond zwerven. Ik denk dat je je website ook niet moet uitdrukken in het lettertype van de tekst, maar in de kleuren van de pagina en vooral de kleuren en lettertype van de headers, de h1's, de tussenkopjes in de pagina. En die kan je weer alles laten doen via plaatjes (css image replacement) of sIFR.