Ik ben samen met een vriend bezig met het ontwerpen van een site. Alleen gaat het om een site met bepaalde recensies nu wil ik het liefst een lettertype dat het best te lezen is
welke raden jullie mij aan?
Dat zegt niet veel, ik ken aardig wat Hazes fans :) Niet dat ik meteen beste vrienden met ze ben, maar feit blijft :)
Jan Koehoorn schreef op 27.03.2006 23:11

Comic Sans vind ik de André Hazes onder de lettertypen.

hehehe LOL
Ik gebruik ook meestal verdana, Helvetica, Arial.
Verdana, Sans-Serif;

En soms voor Koppen Arial, soms zelfs Comic Sans MS, maar dat hangt van website af. Soms maakt een alineakop in Comic Sans MS het juist net af :s
Bij mijn weten zijn de meeste Hazes-fans van die mensen die werken als ambtenaar of bouwvakker, die vrijdagavond naar de kroeg gaan om zich lam te drinken, en die niets anders eten dan frituurvet.

Maar dat zou ook wel eens een vooroordeel kunnen zijn...

Maar het geeft wel weer hoe de Comic Sans MS gebruikers in de rest van het internet vallen. Als bouwvakkers, stratenmakers, mensen die niets beters kunnen dan simpel handwerk. (Nu wil ik niet meppen naar diegenen die altijd al bouwvakker wouden worden, iedereen z'n passie)

Zwart-wit genoeg?
Terence schreef op 27.03.2006 23:08
je kan toch ook via een font op je server de lettertypes overnemen?

edit: ik gebruik zelf meestal ook verdana of arial, lekker duidelijk

Ik dacht 't niet. Volgens mij wordt je font dus gewoon op je pc gegenereerd a.d.v. de font-family. Niet iets dat met pixels vanaf je server verstuurd wordt. Zou bijna een stream worden dan :P
Jan Koehoorn schreef op 27.03.2006 23:11
[quote=Tim schreef op 27.03.2006 18:54]Ik zelf vind Comic Sans MS altijd erg fijn...

Comic Sans vind ik de André Hazes onder de lettertypen.[/quote]

Geweldig dus. Een echte amsterdammer.

Reageren