ik had op mijn site altijd een formulier met radio buttons, dan had je 5 van die rondjes, en als je 1 antwoord aanklikte, ging hij direct verder naar de gelinkt pagina, mar nu werkt die code neit meer.
Kan iemand me helpen, de radio buttons zelf krijg ikw el met codes, alleen dat waneer je ze aanklikt doorlinken lukt neit?
Gr.
heb je ook relevante code voor ons?
Ik vind het een beetje slecht omschreven maar hier heb je wat aan denk ik:

<?
//--- kijken of de knop is ingedrukt
if (!empty($_GET['actie']))
{
echo $_POST['waarde'];
exit();
}
?>
<html>
<head>
<title>test</.title>
</head>

<body>
<form action="dezepagina.php?actie=1" method="post" name="dikkelol">
<input type="radio" name="waarde" value"="optie1"><br>
<input type="radio" name="waarde" value"="optie2"><br>
<input type="radio" name="waarde" value"="optie3"><br>
<input type="submit' value="GOOO">
</form>

</body>
</html>

Ik hoop dat je er wat aan hebt, suc6
het werk ook neit echt, jah het is heel vaag. het heeft altijd gewerkt, ik had gewoon een pagina. vraag.htm
en die zag er ongeveer zo uit:

Wat is?

o antwoord 1
o antwoord 2
o antwoord 3

en zodra je zeg mar de radio button voor het antwoord1 aan klikte kreeg je een pagina van , u hebt gekozen voor antwoord 1 en kreeg je daar informatie over
op de onclick van je radiobuttons je form submitten, daarna het bovenste deel van twan zn post volgen
jah mar ik denk dat er in dat eerste deel een fout zit van mijzelf, kun je mij een complete code geven ik kom er neit aan uit.
Heb geprobeerd wat je net zei.
hoelang heb je geprobeerd?
na 10 minuten nog geen resultaat hebben en dan al gaan vragen of iemand anders iets voor je wil maken gaat niet op.

we zijn hier om mensen te helpen niet om scripts voor hun te maken.

Mvg,

Erik
Rick schreef op 30.03.2006 10:24
kun je mij een complete code geven ik kom er neit aan uit.
Heb geprobeerd wat je net zei.

---> heb ik net gedaan

Alleen je moet met Javascript ervoor zorgen dat je form op de onLCick submit dus pas de hele code die ik gepost heb en je radioshits worden iets als:

<input type="radio" name="variabelnaam" value="waarde" onClick="document.dikkelol.submit()">

Thats it!! hernoem nog ff in mijn poist het formulier naar dikkelol

dus <form name="dikkelol" aciton="blablabla

Wat je zou kunnen doen zodat wij hier je kunnen helpen is :

1) de code wat je hebt hier neerzetten en dan bijschrift erbij waar jij denkt dat het fout gaat

2) de adviezen van hier proberen en dan wederom de code die je hebt gemaakt hier neerzetten wanneer je fout gaat inclusief de foutmelding die je zelf hebt gekregen.

3) gewoon blijven proberen en wanneer je de toppics volgt en ook die van anderen leest en probeert te begrijpen dan zie je dat soms een probleem snel is opgelost maar soms ook wat dagen duurt.

4) geduld en doorzettingsvermogen hier naar toe meenemen...

SUC6!
Ben het met Lissy eens,
wat wil je ook met zo'n oma van een forum!
Die radio zijn gwn tekstbalkjes waar je je naam in kan tikken

Reageren