ik had op mijn site altijd een formulier met radio buttons, dan had je 5 van die rondjes, en als je 1 antwoord aanklikte, ging hij direct verder naar de gelinkt pagina, mar nu werkt die code neit meer.
Kan iemand me helpen, de radio buttons zelf krijg ikw el met codes, alleen dat waneer je ze aanklikt doorlinken lukt neit?
Gr.
een paar werken wel, alleen het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze alle 5 naar 1 en dezelde pagina verwijzen, ze moeten allemaal naar een verschillende pagina verwijzen.
Doe je met php jah, zoiets eerste check om te lijken of het form gesubmit is:

<?php
if (!empty($_GET['actie']))
{
if ($_POST['naamvanradiobtn'] == 1)
{
header("location:pagina1.php");
exit();
}
elseif($_POST['naamvanradiobtn'] == 2)
{
header("location:pagina2.php");
exit();
}
}
?>

Je kunt beter een CASE hiervoor gebruiken maar hoe dat werkt weet ik niet. :) suc6
Dat kun je bepalen door de waarde te lezen en dan naar de bewuste pagina te sturen met header.
kan het niet met html?
Nee. Maar je kan nog wel iets aan het stukje javascript wijzigen. Of dit werkt weet ik niet, maar je kan het even checken:
<INPUT TYPE="radio" NAME="browser" VALUE="1" onchange="open('pagina.php', '_self')">
kijk eens aan:

<FORM METHOD="post" ACTION="web.htm">
<I>Vraag?</I><BR>
<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="browser" VALUE="1" onchange="location.href = 'een.htm'">antwoord 1<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="browser" VALUE="2" onchange="location.href = 'twee.htm'">antwoord 2<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="browser" VALUE="3" onchange="location.href = 'drie.htm'">antwoord 3<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="browser" VALUE="4" onchange="location.href = 'vier.htm'">antwoord 4<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="browser" VALUE="5" onchange="location.href = 'vijf.htm'">antwoord 5<BR>
<BR>

</FORM>

en dan kunnen we het nog wat rippen:

<I>Vraag?</I><BR>
<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="browser" VALUE="1" onchange="location.href = 'een.htm'">antwoord 1<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="browser" VALUE="2" onchange="location.href = 'twee.htm'">antwoord 2<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="browser" VALUE="3" onchange="location.href = 'drie.htm'">antwoord 3<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="browser" VALUE="4" onchange="location.href = 'vier.htm'">antwoord 4<BR>
<INPUT TYPE="radio" NAME="browser" VALUE="5" onchange="location.href = 'vijf.htm'">antwoord 5<BR>
neej dat werkt niet.
Ik snap alleen die php taal niet zo goed dus ik ben er nog steeds niet uit ho eik pagina's kan linken
derk ik ga het proberen
derk dank je wel het werkt wel, nog 1 vraag als ik nu iets aanklik , moet ik nog een 2e keer klikken (maakt niet uit waar) voordat hij naar die pagina gaat. weet iemand hoe dit komt?
Rick zou je even je edit-knopje () willen gebruiken?

Reageren