Hallo,

Ik heb een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een netwerk met 2 PC (1 XP en 1 win98) en een server die draait op win2000 pro. Met apache als server software.

Mijn probleem is dat als ik mijn server aanzet (incl. apache op actief) dan loopt mijn router totaal vast. Alle gebruikers in het netwerk hebben dan geen internet meer. De router moet dan handmatig aan en uit gezet worden.

Zet ik de server nu aan zonder apache te activeren dan werkt alles perfect. Maar dan is de server natuurlijk niet van buiten af benaderbaar.

Ik heb in de router een forward gemaakt voor poort 80. waardoor de server van buiten af zichtbaar zou moeten zijn. Het vreemde is dat de server, op het moment dat alle andere pc geen internet hebben wel benaderbaar is. Maar zelf via de internet explorer geen verbinding heeft.

Weet iemand misschien wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast hartelijk bedankt voor de tips.

Paul
Persoonlijk zou ik eerst even de router een firmware update geven.
Dat heb ik al gedaan. Maar het probleem blijft bestaan.
Router loopt vast.... wat versta je daaronder.
De lampjes blijven gewoon branden. Aan de buiten kant lijkt alles normaal te werken. Maar je krijgt geen internetverbinding meer.

De router is dan ook niet meer via zijn ip nummer te benaderen. Pingen naar de router worden ook niet beantwoord.

Alleen de router handmatig uit en weer aanzeten werkt dan nog.
Gebruik je niet toevallig ergens dezelfde ip-nummers of draaien er twee dhcp-servers tegelijk.
Dat zou niet kunnen. De router geeft van nummer 100 tm 149 uit en de server heeft een vast ip van 150.

Er draaien wel twee dhcp-server maar die hebben alle bij een andere funtie.

Aan de router zit namelijk nog een accesspoint deze heeft zijn eigen dhcp-server voor alle draadlose pc's maar deze geeft totaal andere ip nummers weg.
Krijgen die twee pc's hun ip-nummers, dns en gateway van de router en is dan de router de gateway?
Alle genoemde pc krijgen hun ip-nummer van de router. De server zit aan deze zelfde router vast.

Dus Ja de router is de gateway.

Als alles goed is geconfigureerd moet het gewoon zo kunnen werken lijkt mij. Er zal ergens wel een foutje zitten in de configuratie. Of de server produceert enorm veel traffic waardoor de rest bijna platligt.
Ja maar als dat zo zou zijn dan zou alles terug moeten komen als ik de server uit zou zetten.

Ik vermoed dat er inderdaad ergens iets fout zit maar heb alleen geen idee waar.

Zou je misschien aan kunnen geven waar mogelijk iets fout zou kunnen zitten?

Reageren