Ik heb een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een netwerk met 2 PC (1 XP en 1 win98) en een server die draait op win2000 pro. Met apache als server software.
Mijn probleem is dat als ik mijn server aanzet (incl. apache op actief) dan loopt mijn router totaal vast. Alle gebruikers in het netwerk hebben dan geen internet meer. De router moet dan handmatig aan en uit gezet worden.
Zet ik de server nu aan zonder apache te activeren dan werkt alles perfect. Maar dan is de server natuurlijk niet van buiten af benaderbaar.
Ik heb in de router een forward gemaakt voor poort 80. waardoor de server van buiten af zichtbaar zou moeten zijn. Het vreemde is dat de server, op het moment dat alle andere pc geen internet hebben wel benaderbaar is. Maar zelf via de internet explorer geen verbinding heeft.
Weet iemand misschien wat hier aan de hand kan zijn?
Ik ben echt een Cisco/netwerk noob, maar ik moet bij mijn router het WAN adres naar mijn PC doorsluisen, en de web en FTP poorten. De Web heb je doorgesluist zei je, maar dat WAN adres ook?
Ik heb op de router zelf uit wanhoop alle poorten open gezet. Deze heb ik getest dus staan ook echt open.
Wat je presies bedoel met het WAN adres begrijp ik eerlijk gezecht niet
Ik heb de volgende instellen gegeven
Ipnummer: xx.xx.xx.150 (vast ip. Voor de veiligheid staat hier een nep adres)
subnetmask: hetzelfde als de router vermeld onder LAN.
Standaard gateway: IPnummer van de router (waar mee ik hem ook benader binnen het netwerk)
Als je die server start maar je start géén Apache dan blijft alles gewoon werken. Kan je dan vanaf die pc's naar de server pingen en vanaf de server naar internet en dergelijke?
Ik heb in httpd.conf alleen maar een andere map aangegeven voor de gegeven van de website. De poort instellingen staan daar nog gewoon op 80. Daar heb ik niets aan veranderd.
Ik heb in mijn router een wan ip-nummer (het ipnummer gekregen door mij provider. En ik heb een LAN ipnummer dit is het ipnummer van de router.) Volgens mij is jou wan het ipnummer van je provider of niet?
@Santhe, dat is mijn JSP host. met :8080 werkt hij wel :)
Maar idd, die doorstuur werkt niet helemaal lekker. Maar voor de mensen die het gebruikte weten wel welke map ze moeten hebben :)
Edit: Ja dat is provider adres.
Edit2: Welke dus doorgelinkt wordt naar mijn LAN adres.