ik ben een spel aan het maken maar er zit nog helemaal geen geld in.
nu wil ik hebben om te beginnen dat iedere speler om het uur 5 euro krijgt
maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten maken
Waarom om het uur? Geen mens die 24 uur per dag zit te spelen. Zet een datumtijdstempel (DATETIME) in de database waarop iemand zich aanmeld. Vanaf dat moment ga je berekenen hoeveel geld iemand heeft. Met SQL kun je berekenen hoeveel uur is verstreken, dat vermeningvuldig je met het bedrag per uur en klaar ben je.

Zie verder de handleiding van MySQL, http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/date-and-time-functions.html

Tip: Mocht je hebben gehoord van cronjobs, vergeet dit s.v.p. Volkomen overbodig.
Cronjobs beste wat er is...
ik heb nog helemaal geen functie voor geld in mijn spel
ik weet ook niet hoe ik dat moet maken
ik wil weten hoe je dan om het uur 5 euro verdient (ook als je offline bent)
en wat moet ik op de pagina zetten waar je kan zien hoeveel geld je hebt en zorgen dat dat iedere keer veranderd
Ik zou ook zeggen dat om het half uur overal UPDATE tabel SET geld = geld + 5 een stuk eenvoudiger en beter werkt dan het te gaan zitten uitrekenen voor iedereen.
Gebruik je een database voor je spel? Zoja, heb je in die database een tabel met gebruikers?
ja , dat is wel zo ja
maar hoe maak ik zo'n functie erin
ik wil een script dat iederek eer +5 euro doet
en ik wil een script dat laat zien hoeveel geld je hebt
UPDATE gebruikers SET geld = geld + 5

Thats it basicly... Met één query word alles in één keer verhoogt. Zonder ingewikkelde berekeningen. En mocht er iets fout gaan dan gaat dat bij iedereen fout, dus minder foutgevoelig.
maak een scriptje, verstopt op je server, of op een andere server, en zet hier een cronjob op.

Ik heb op mijn eigen server een script staan voor een online spel, waar de cronjob het niet doet, best handig, en niemand die perongeluk de betreffende file vind op die server :D
ok
maar ik heb nu een pagina waar ik moet laten zien hoeveel geld iemand heeft
hoe doe ik dat?
Lapdi, kijk naar het ipadres... en laat alleen één bepaald ipadres die request doen. Probleem opgelost... Kijk bijv. eens hier.

Reageren