ik ben een spel aan het maken maar er zit nog helemaal geen geld in.
nu wil ik hebben om te beginnen dat iedere speler om het uur 5 euro krijgt
maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten maken
We zijn hier om te helpen.
Maar hoe kunnen we je helpen je geld weer te geven of te veranderen zonder dat we de database structuur kennen?

En verder, als je in kunt loggen, weet je ook hoe je data uit je database kunt halen.
Dan snap ik dus niet dat je dat moet vragen?
idd...
laat ook maar
ik ga wel op een andere site kijkuh
Je zou ook gewoon kunnen toegeven dat je er niets van snapt, zodat iedereen daar rekening mee kan houden.

In PHPMyAdmin kun je bijv een uitdraai van je database krijgen :)
Ik denk dat hij vertrokken is...

Misschien hadden we nog 'lager' moet beginnen met vragen of hij iets van een database afweet.
(lijkt mijn wel, kon al inloggen)
zoja, hoe ziet die eruit enz..
Ik snap iets niet... iemand kan een inlog systeem maken, maar weet niet hoe een mysql_query() werkt? Sorry hoor... maar dan zit hij gewoon ons voor te liegen. Als hij nou gewoon duidelijk is.
Tja, je kan ook alles bij elkaar sprokkelen en je naam er op zetten.

Overigens was een cronjob niet echt nodig geweest.
Ik blijf bij mijn stelling dat je voor zulke constructies het makkelijker/veiliger/sneller maakt door gewoon een cronjob op te zetten.

Een simpele update query tegen een (foutgevoeliger) systeem van uren tellen...
Je hoeft de uren niet te tellen. Maar kan ook als een gebruiker actief is het verschil tussen de laatste cashactie en heden bepalen. En dat dan maal 5 euro.

Je bent dan niet afhankelijk van een extern actie die niet op alle systemen (niet *NIX) werkt.

Maar waar hebben we het nog over? Maikel is verdwenen ;)
Een simpele update query tegen een (foutgevoeliger) systeem van uren tellen...

Daar ben ik totaal niet mee eens. Stel dat de database-server er plotseling mee kapt? Kan gebeuren. Jij hebt dan x-procent van je data geupdate, maar je hebt geen idee wat er is geupdate en wat niet. Met innoDB kun je gebruik maken van transactions, maar dit wordt zelden gedaan.

Wat is nu veiliger: een update of een select ? Met een select lees je alleen maar, daar kan weinig mis mee gaan.

Reageren