hoe kan ik een inlog screen maken in php en wil ook de database gebruiken maar ik snap daar niks van kan iemand mij aub helpen
Ik denk zelf dat in de action van <form method="post" action=""> moet komen te staan mijn pagina waar ik heen wil. Bijvoorbeeld admin.php.
Maar wat voor script moet er in de adminpagina's komen te staan om te zien of ik ingelogd ben. Anders kun je er nog zo opkomen
if(ingelogd)
{
pagina
}else{
inlogformulier
}
In het kort:

Je hebt een formulier, je vult er waardes in, die waardes vergelijk je met waardes uit je tabel (lees: database), als ze kloppen maak je een sessie aan waaruit je kan aflezen dat je ingelogd ben. Op de beveiligde pagina controleer je of je ingelogd ben dmv van de sessie te controleren. De stappen tot en met de sessie plaatsen staan in Arjan zijn script de controle kan je zo doen:

<?php
session_start();
if(!$_SESSION['login'])
{
header("Location: 401.php");
}
?>

Over veiligheid valt te twisten...
Nee, je action gaat naar het bestand waar je de gegevens van je formulier controleerd.

Wat je kan doen is dat je de inlogpagina los trekt van het hele admin stysteem > gewoon een aparte pagina maken.

Wanneer ingelogd >>> ga naar de pagina.

Ik heb het script niet voor me maar ik doe het zo:

Wanneer alles gecontroleerd is (gebruikersnaam en wachtwoord staan als combinatie in de database)

</php
include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] .'/admin/index.php');
?>

Wat je ook kan doen is dat je boven elke te beveiligen pagina zoiets zet:

<?

if(!isset($_SESSION['Email']))
{
include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/admin/inloggen.php');
die();
}

?>

Die $_SESSION['Email'] wordt aangemaakt wanneer je op de juiste manier ingelogd bent.

Misschien helpt je dit een stuk verder
Haha!

Nou, drie antwoorden waar je vast wel wat mee kan!
bv dit hoe moet k dat er in zitten

<?
if (
($inlognaam ==”machteld” && $wachtwoord == “kanarie”) ||
($inlognaam == “Stije” && $wachtwoord == “bergtop”)){
echo “welkom op dit privégedeelte van deze website <B>$inlognaam</B><BR><BR>
Op deze site vertellen we graag alvast de antwoorden van het afgelopen tentamen informatica”;}
else {echo “Helaas is deze site niet toegankelijk voor je! <BR><BR><A href=’inlog.htm’>Probeer opnieuw in te loggen </A>”;}
?>
kijk hier een naar

<?
if (
($inlognaam ==”machteld” && $wachtwoord == “kanarie”) ||
($inlognaam == “Stije” && $wachtwoord == “bergtop”)){
echo “welkom op dit privégedeelte van deze website <B>$inlognaam</B><BR><BR>
Op deze site vertellen we graag alvast de antwoorden van het afgelopen tentamen informatica”;}
else {echo “Helaas is deze site niet toegankelijk voor je! <BR><BR><A href=’inlog.htm’>Probeer opnieuw in te loggen </A>”;}
?>
sorry voor de 2 reacties zag het niet
Heb je dit al getest? Wat is het resultaat?
nou hij geef een fout aan

Reageren