ik heb het volgende in mijn html doc staan:

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta name="description" content="Bestel hier goedkoop uw filters en statieven."/>
<meta name="keywords" content="Pro-Lite, prolite, filters, camera, digitale, digitaal, statieven"/>

<title>Pro-Lite</title>
</head>

<body><h1>Pro-Lite, prolite, filters, camera, digitale, digitaal, statieven, duiven, arnhem, nederland</h1>
</body>

Hoe zou ik mijn site nu terug kunnen vinden met google?

Als ik die sleutelwoorden invul vind google mijn site in iedergeval niet;).
En je moet altijd een beetje geduld hebben, want het indexeren gebeurt nooit direct.
Google gebruikt de meta tags voor het stukje beschrijving van de site. Als er geen meta tag 'description' is gedefinieerd, pakt google gewoon het eerste stuk tekst wat het tegenkomt.

Als je netjes die description tag hebt ingevoerd, komt die tekst bij je hit @ google te staan, mensen zullen denk ik eerder klikken op een link waar een goede beschrijving bij staat, dan gewoon een stuk random text.
als ik bij marktplaats.nl een advertentie zou plaatsen, met een link naar mijn website. Zou dit dan werken om bij google ook hogerin de lijst te komen?

aangezien marktplaats.nl hoog staat, of werkt dit anders?
bij marktplaats moet je tegenwoordig betalen om een link in je advertentie te kunnen opnemen ;-)

maar het zou wel moeten werken ;-)
het ging om het laatste;)
maar hoe en wanneer werkt dat dan?
lastig te zeggen. :)
ZO werkt het in principe wel ja. Vandaar dat Blogs vaak ook automatisch rel="no-follow" toevoegen aan links, zodat link-spam niet meer werkt.

Mensen probeerden dus hun links op zoveel mogelijk blogs te zetten, zodat ze zo hoog mogelijk in google kwamen. Blogs waren hier natuurlijk niet blij mee en noemden het linkspam. En zodoende is Google gekomen met rel="no-follow". Die links worden dus niet meer geïndexeerd, dus het is nutteloos je links daarin te zetten.

Maar pagina's als startpagina.nl*** zouden kunnen, of partijen waar jij deel van uitmaakt. Zo kan bijv. een zwemjuf een linkje krijgen bij een overkoepelende organisatie, de zwembond.

*** nu weet ik niet of dit nu echt een site met een hoge pagerank is...
psies, je kan je website gewoon gratis aanmelden hoor...
Het enige wat er dan gebeurt is dat Google je website meeneemt met indexeren, je website krijgt er heus geen hogere rank van.

Reageren