aanmelden heeft totaal geen nut. Heb 2 jaar geleden een website online gezet en binnen 1 week was het op google te vinden. En dat zonder enige vorm van aanmelding.
Maar let wel op je moet het slim doen. Linkpopularity is een van de belangrijkste onderdelen. Dus zorg dat je links krijgt...
linken naar je site is eigenlijk enige waar google nog op checked, aanmelden heeft idd geen nut, je kan jezelf wel hoger kopen bij bijvoorbeeld kellysearch.nl (onderdeel van elsevier)
Mijn site werd ook vrijwel meteen geindexeerd zonder dat ik er moeite voor deed. Op relevante zoektermen staat hij zelfs vrij hoog, daarna wat aan zoekmachine optimalisatie geweest (afgelopen week) maar google is niet meer langsgeweest. Msn wel en daar heeft het veel effect gehad (op mijn relevante zoektermen bij msn.nl altijd op eerste pagina).
Een vraagje:
De google cache hoe werkt dat? Een week geleden keek ik en de cache was van 5 april. Daarna opeens dagen lang 4 april en vandaag opeens weer 5 april. Komt dat door afwijkende databases binnen google? Het is nogal dubieus.
Is er bovendien iets te zeggen over wanneer google ongeveer weer de site indexeert? Mijn contant verandert iedere dag dus het is nogal irritant dat het zo lang duurt. Al is het nog wel een vrij nieuwe site (begin maart).
mijn site staat op dit moment op de eerste pagina bij google zonder dat ik er echt moeite voor heb gedaan, dat komt doordat mijn site in vele bedrijfsdatabases vermeld staat.
wat je ook kan doen is je aanmelden voor adwords, voor 50 euro kun je dan je site aanmelden, en dan kun je zelf instellen hoeveel je per klik wilt betalen (minimaal 0,01) en je kunt ook een maximaal bedrag per dag instellen.
je verschijnt dan boven en rechts in die gesponsorde links.
Ik heb even naar de pagerank gekeken. Die is 3. 'Concurrerende' sites hebben geen hogere pagerank, vaak wel lager. Hoe kun je je pagerank het best op peil houden of zelfs verbeteren?
Ik neem aan dat het een proces van jaren is om een echt goede pagerank te krijgen, en niet 1,5 maand zoals mijn site pas online is.
Trouwens gekeken naar www2.google.com - zou een andere index moeten zijn in een 'googledance', daar staat mijn site nog niet eens bij :(