Yo allemaal,

k ben bezig met het maken van een text-based MMORPG, je kan het bekijken op http://www.truecrime.be.tc.

Maar nu zit ik met volgend probleem:
in mijn steelauto.php krijg je 2 mogelijkheden:

-op een priveparking
-bij de supermarkt

De speler klikt op een van deze mogelijkheden, waarna hij te zien zal krijgen:

ofwel: Dat hij de auto heeft gestolen + merk + waarde

ofwel: Dat de poging mislukt is

De auto's zal ik opslaan in een mysql db, zoals in onderstaand voorbeeld:

id | merk | type | waarde | stolen
----------|-------------|-------------|-----------|--------
0001 | Bugaty | type 35 | 1000 $ | True
0002 | Bugaty | tank | 750 $ |

enz..

als je een auto probeert te stelen, en de poging is gelukt, dan moet hij een auto uit de db halen waar geen 'True' staat in de kolom 'stolen'.

Grtz,

PcFrEaKy
Punt is dat veel mensen hier geen zin hebben om voor jou een avondje te programmeren. Ik vind het niet erg om mee te helpen maar vertik het om hier te gaan zitten programmeren.

PHPHulp is bedoeld om te helpen, je hebt een probleem met een stuk code waar je niet uit komt. Vaak heb je dan al een hoop geprobeerd of je ingelezen in de matterie.

Uiteraard maak ik ook wel een complete scripts voor mensen, en soms lever ik daar een heel weekend voor in... maar dat doe ik dan nadat ik merk dat mensen er _echt_ niet uitkomen. In jou geval is het meer gemakszucht en gebrek aan kennis.

Het punt is ook dat jullie iets downloaden/installeren zonder dat je kennis heb van de scripttaal PHP, maar vervolgens wel allemaal aanpassingen willen doen. En tja, dan kom je jezelf snel tegen.

Ik raad je aan gewoon op de website te kijken van de maker van dat systeem, dus de persoon die het ontworpen heeft. Vaak zijn die scripts enorm slecht gescript/opgebouwd en hopelijk weten die lui daar wel wat ze zelf gemaakt hebben.
ik moet dus dit in me script zette:

<?

$random = mt_rand(Ja, je hebt een auto gestolen,Je hebt de auto niet kunnen stelen... Probeer het later opnieuw);

?>

Maar hoe bepaal ik nu welke auto en zet ik die auto dan in de inventory van de user ???
@ Stijn

dat doe je met een if

<?php
if ($random =='1')
{
  dan dit
}
else if ($random =='2')
{
  dan dit
}
?>
Nee, hieruit blijkt weer dat je de basis mist en vertikt om op te zoeken hoe mt-rand werkt... Ik geef een werkend voorbeeld en die verneuk je...

<?php
$random = mt_rand(1,100);

if($random <= 50)
{
echo 'Verloren';
}else{
echo 'Gewonnen';
}
?>
Wat ik had gedaan is via een mt_rand() en dan met ranges gaan werken
0 - 10.000 voor level 1
3.000 - 13.000 voor level 30
En wanneer je je bijvoorbeeld 8.000 of hoger is dat dan de auto gejat is...
@ arjan

zo is het nog makkelijker ja
dus dit:

<?
$random = mt_rand(Ja, je hebt een auto gestolen,Je hebt de auto niet kunnen stelen... Probeer het later opnieuw);

if ($random =='1')
{
SCRIPT OM DE AUTO IN DE INVENTORY VAN DE USER TE KRIJGEN
}
else if ($random =='2')
{
TERUGGAAN NAAR DE INDEX.PHP
}

?>
sorry, vergeet me laatste berichtje had nie gezien da ter al gepost was ok met arjan ze scriptje kan ik wel verder...
gelukkig dat je er mee verder kunt :P

Reageren