Deze vraag is vast al eerder gesteld, maar ik kon hem met de zoek optie niet vinden; Hoe kan ik de bron van een PHP pagina van een website bekijken? Ik heb wel wat van die scriptjes gedownload, maar daar moeten de files waarvan je de bron wil zien allemaal op je eigen server staan..
Valt opzich wel mee... er zijn veel fotoalbums op internet te vinden waar je dmv de get variabelen door de hele hardeschijf kunt bladeren (soms met ../../, soms zelfs met c:/ :+). Maar dan heb je vaak te maken met een thuisserver, of een erg slecht hostingsbedrijf (php heeft er standaard functies voor om het te voorkomen).
Soms staan bestanden ook gewoon in een opendir, dan weet je de locaties. (/includes, /bestanden etc etc).
Dan is het nog een kunst om een bestand te includen... maar als je zover komt vraag ik mij af waarom je die scripts zou willen hebben. Als iemand zo slecht programmeerd dat je dat zou kunnen doen dan hoeft ik zijn of haar scripts niet te hebben in ieder geval ;).
Oke, overtuigd.. Het kan dus alleen als je kan cracken/hacken. Wat niet zo moeilijk is.. Maar wel illegaal is. Het rare vind ik alleen dat ik d8 dat PHP open source is. Dus dat iedereen het gratis mag gebruiken. Maar dat de sources van websites bv. niet gratis zijn. Maarja, voor niets gaat de zon op!
Soms (vroeger) wilde het nog weleens lukken door op bepaalde websites foute acties uit te voeren waardoor de PHP-parser crashte en de php niet meer door de parser ging maar rechtstreeks werd geserveerd, hopla daar is de PHP-code.
Tegenwoordig is dit volgens mij aardig opgevangen, daarnaast worden de servers en verbindingen ook steeds sneller.
Daar heeft mitch volledig gelijk in. Ik kan mijn systemen ook prima voor enorm veel geld gaan verkopen. Zou gek zijn als PHP programmeurs niks mochen krijgen voor hun tijd/moeite ;).