Deze vraag is vast al eerder gesteld, maar ik kon hem met de zoek optie niet vinden; Hoe kan ik de bron van een PHP pagina van een website bekijken? Ik heb wel wat van die scriptjes gedownload, maar daar moeten de files waarvan je de bron wil zien allemaal op je eigen server staan..

Groeten, poiet
Herjan schreef op 30.04.2006 23:20
Kun je niet in een downloadprogramma een .php bestand downloaden (via URL) en dat bekijken? :P

Even een uitleg op PHPerik zijn post. Als je iets aanspreekt via de browser, komt het van de server, en is de PHP dus al geparsed. Je zal dus echt het bronbestand te pakken moeten zien te krijgen wil het kunnen.
PHP bron downloaden? NEVER! Zovaak geprobeert (2x:P) Nee... begin er nie aan:P kan gewoon nie..
Het kan niet. Op het moment dat jij het .php bestand via http aanspreekt, word het geparsed door php, en is de output alleen maar html.

En als er geen php actief is op de server, worden de .php bestanden gewoon als download aangeboden. Je zou dus kunnen proberen om php uit te schakelen, maar goed... dat is denk ik aardig wat te hoog gegrepen, ook voor mij :)
Even een uitleg op PHPerik zijn post. Als je iets aanspreekt via de browser, komt het van de server, en is de PHP dus al geparsed. Je zal dus echt het bronbestand te pakken moeten zien te krijgen wil het kunnen.
Inderdaad. Als je via een URL een PHP bestand aanroept, dan zal Apache deze laten parsen en het resultaat doorsturen. Dus alles via HTTP wordt sowieso geparsed. Via FTP en SSH zal je een wachtwoord nodig hebben. Dus het wordt sowieso hacken/cracken.
PHPerik schreef op 30.04.2006 19:36
Jullie krijgen allemaal een nieuwe auto van me als het wel kan :)

Doe mij maar het oude model van de Subaru Impreza :P
Geert schreef op 01.05.2006 10:03
[quote=PHPerik schreef op 30.04.2006 19:36]Jullie krijgen allemaal een nieuwe auto van me als het wel kan :)

Doe mij maar het oude model van de Subaru Impreza :P[/quote]Dan moet je als bewijs even de PHP source van één van mijn sites laten zien (exploring.nl bijvoorbeeld) :)
PHPerik schreef op 30.04.2006 19:36
Jullie krijgen allemaal een nieuwe auto van me als het wel kan :)

Mag ik een Ferrari???
Haal jij eerst je rijbewijs maar eens.
Daar heb je weer een goed punt PHPerik ;-)
Jonathan Hogervorst schreef op 01.05.2006 10:16
[quote=PHPerik schreef op 30.04.2006 19:36]Jullie krijgen allemaal een nieuwe auto van me als het wel kan :)

Mag ik een Ferrari???[/quote]
Word dan maar eerst 18 :P

Reageren