Beste,
een goede vriend van mij had onlangs een design gemaakt, eens de site gemaakt was aan de normen van die persoon heeft die gast gewoon die .jpg bebruikt en beginnen slicen, zonder betalen etc, daarna begon hij hem uit te maken en uiteindelijk blockte hij me vriend op msn etc...
Nu mijn vraag was kan hij hier niets tegen beginnen, hij heeft meer dan genoeg mensen die de site gezien hebben dat hij van hem was, gesprekgeschiedenis @ msn etc...
je hebt op dingen die je maakt zoiezo auteursrecht. En als er een contract is afgesloten bij de afspraken (ALTIJD DOEN) dan is het een questie van een dreiging met rechtzaak naar die persoon en anders ook echt werkelijk een rechtzaak beginnen.
Hier kan je weinig aan doen, en een rechtzaak beginnen schiet je denk ik toch niets mee op.
Ik denk dat je dit het beste als een compliment voor het design kan zien. Dus maak je niet druk, die knakkker heeft over een maand weer een ander design!
Copyright tekentjes hebben geen zin, die dingen hebben weinig nut in Nederland. Auteursrecht is het goede woord, daar hoef je niks voor te doen en krijg je automatisch.
Als je de originele PSD's heb stap je gewoon naar de rechter. Kost die gozer een bak geld en jij behaalt je gelijk.
Arjan's oplossing is idd de beste, als jij kan aantonen dan jij het orgineel hebt zit hij met een zeer groot probleem. (btw, zet altijd een watermerk op je .jpg's als je ze gaat showen, of verklein ze!)
Ik heb voor iemand een website gemaakt, die website onderhoud ik technisch nog steeds. Nu krijg ik als men wat doet was niet hoort een emailtje, met alle $_SERVER gegevens.
Zo ben ik er achter gekomen, dat iemand alle gegevens aan het rippen is. Helaas weet ik niet wat de bedoeling is.
Wat ik heb is een ip-adres van een server, als ik naar dat ip surf, dan krijg ik ook een website voor mijn neus van een bepaald bedrijf.