Beste,
een goede vriend van mij had onlangs een design gemaakt, eens de site gemaakt was aan de normen van die persoon heeft die gast gewoon die .jpg bebruikt en beginnen slicen, zonder betalen etc, daarna begon hij hem uit te maken en uiteindelijk blockte hij me vriend op msn etc...

Nu mijn vraag was kan hij hier niets tegen beginnen, hij heeft meer dan genoeg mensen die de site gezien hebben dat hij van hem was, gesprekgeschiedenis @ msn etc...

Groeten
Eerst contact opnemen met de schuldige of nog beter met de ouders. Uit onderzoek is geblekken dat het altijd "jongeren" zijn..

Eerst contact opnemen met de schuldige

Maar dan verraad ik mezelf en dan gaat diegene waarschijnlijk veel beter zijn best doen.

of nog beter met de ouders. Uit onderzoek is geblekken dat het altijd "jongeren" zijn..

Dat sluit ik totaal uit, het is een té professioneel bedrijf. Met eigen vestigingen enz.

Er is spijtig genoeg geen contract..
Maar we hebben zijn adres,telefoon,en naam dus hij zal nog horen van hem. En van die host de mail is al onderweg ;-)

We trekken onze plan nu verder, bedankt allemaal :)
Steffan, kan je aantonen dat die site echt geript word? Of is het een bezoeker die gewoon de hele website zo tof vind dat hij alles bezoekt?

Overigens 'jatten' mensen ook wel eens van mijn website(s) stukken code. En eigenlijk heb ik daar weinig problemen mee zolang mensen ervan leren. Bij een bedrijf is dat anders. Maar als iemand het mij netjes vraagt wil ik vaak nog wel helpen ook.
@Arjan

Kan ik het bewijzen? Nee, wat ik wel weet is dat als diegene het voor zijn/haar lol doet, die géén php nodig heeft. Er wordt namelijk een php 'User agent' meegegeven. En ten tweede 500 pagina's oproepen en er niks mee doen, daar geloof ik niet in.
De server van de bezoeker is nu geblokkeerd.

(Wordt vervolgd)
En ten tweede 500 pagina's oproepen en er niks mee doen, daar geloof ik niet in.

Doe ik ook zo vaak...

Zowiezo, ik sla ook wel eens een site op waneer er een heel mooi stijlelement, of een mooie css of javascript-truuk in zit. Wil je niet dat anderen dit van je 'jatten'? Dan is HTML de verkeerde informatiedrager voor jouw.

Google vraagt overigens ook heel veel pagina's op. Ik heb ook wel eens bedacht mijn eigen spider te maken, om sites die ik graag in de gaten houd voor me te indexeren, of gewoon voor vermaak patronen zoeken. Af en toe heb je dan wat data nodig, en dan laat je je spin gewoon los op een willekeurige site.

Overigens enig idee hoeveel spiders er op internet rondlopen? Al die nep-zoeksites moeten toch ergens hun namen en links vandaan halen. Dan hebben we nog de 'convertors', die webpagina's omvormen in voer voor handhelds, zoals Avant-Go, of webpagina's in RSS omzetten. Dan hebben we nog archieven, zoals The Internet Archive... ga zo maar door!

Of, zoals ik al zei, het meest waarschijnlijke is toch gewoon inspiratie.

Reageren