<input type="text" name="story" size="9">&nbsp;<input type=button value="ZOEK!" class=input_form onClick="location.href='?dosearch=yes&story=~HOEMOETHETHIER~&p=zoeken'">

~HOEMOETHETHIER~, daar zit dus mijn probleempje. Wat ik probeer is het ingevulde field bij name="story" te include in de doorstuur link.

Weet iemand de oplossing hiervoor? Moet niet zo gek moeilijk zijn, maar kom er zelf niet op. Alvast bedankt!

Gr.

Michiel
Sorry. per ongeluk in de verkeerde categorie gezet.
Waarom wil je dat met Javascript?

<form action="?dosearch=yes&p=zoeken" method="get">
<input type="text" name="story" size="9">
<input type="submit" value="ZOEK!" class="input_form">
</form>

Zo heb je hetzelfde in de url.

Edit: Typo
Doet het echt niet. Moet wel met javascript. Kan het wel of niet? Moet namelijk zo ivm mijn nogal omslachtig zoeksysteem, maar goed. Het zij zo. Geen zin en energie meer om dat aan te passen.
Tuurlijk doet ie het.
Wel de vars ophalen met $_GET['...']

Edit: In de vorige post heb ik type="button" verandert in type="submit"
Wat moet vars nu opeens weer? Kun je het voor me aanvullen? Wat en waar moet ik $_GET['...'] knallen? Ik wil dus dat de tekst wat in dat field gezet word dus doorsturen naar ?dosearch=yes&story=HIERHETWOORD&p=zoeken....
Wat heb je al voor het checken en het zoeken nadat het formulier is verzonden?

$story=$_GET['story']; enzovoort

Edit: Even zitten bladeren op die site en wat krijg ik:
Deze pagina kan alleen bekeken worden met Internet Explorer 5+ (Windows).
Het werkt heel simpel. Pas zodra de link dosearch=yes&story=WOORD&p=zoeken is, zie je pas de resultaten. Ik moet dus gewoon een heel simpel script hebben waarbij ik dit werkend kan maken:

<form method="get"><center>
T-shirtje zoeken?<br><br>
<input type="text" name="story" value="<?PHP $story ?>" size="8">&nbsp;<input type=button value="ZOEK!" class=input_form onClick="location.href='?dosearch=yes&story=$story=$_GET['story'];&p=zoeken'"></center>
</form>

Heb mijn formulier er nu op gezet en probeer het maar eens. Hij vult dat ene field niet erin. Dat is alles wat ik nodig heb. PHP trucjes hoeft niet. Zolang hij maar die name=story eruit haalt en in die forward javascript link zet.

url: www.zelfweten.nl
Wat jij wil is Javascript. Kan ik je niet mee helpen. Verder is je site bij mensen die Javascript uit hebben staan totaal niet werkbaar op deze manier. Maar, zoals je domeinnaam al aangeeft: zelfweten.
Precies. Zeker zelf weten. Maar zoals je ook zag, werkt die PHP forward niet. Weet jij waarom niet? Hij linkte alleen ?story=WOORD door. Met die action=?dosearch=yes&p=zoeken.

:-(

Als dat beter werkt wil ik dat wel doen, maar moet dat wel eerst en sowieso werken.

Reageren