<input type="text" name="story" size="9">&nbsp;<input type=button value="ZOEK!" class=input_form onClick="location.href='?dosearch=yes&story=~HOEMOETHETHIER~&p=zoeken'">

~HOEMOETHETHIER~, daar zit dus mijn probleempje. Wat ik probeer is het ingevulde field bij name="story" te include in de doorstuur link.

Weet iemand de oplossing hiervoor? Moet niet zo gek moeilijk zijn, maar kom er zelf niet op. Alvast bedankt!

Gr.

Michiel
Je kunt de 'method' op post zetten. Dan kun je met $_GET de vars uit de link halen en met $_POST de vars uit het formulier.
Kun je het me iets gedetailleerder, voorbeeld, bijvoorbeeld uitleggen? Het is hier 03h03 en ben zo scherp niet meer... Alvast bedankt voor al je hulp!
Je formulier:

<form action="?dosearch=yes&p=zoeken" method="post">
<input type="text" name="story" size="9">
<input type="submit" value="ZOEK!" class="input_form">
</form>

En in de verwerking:

<?php
if(isset($_GET['dosearch']) and isset($_GET['p']) and isset($_POST['story']))
{
if($_GET['dosearch'] == "yes" and $_GET['p'] == "zoeken")
{
$zoekwoord=$_POST['story'];
$query="SELECT ....... WHERE ... LIKE '%" . $zoekwoord . "%'";
// en de rest
}
}
?>

Edit: Foutje
Michiel Haverlag schreef op 12.05.2006 09:05
Kun je het me iets gedetailleerder, voorbeeld, bijvoorbeeld uitleggen? Het is hier 03h03 en ben zo scherp niet meer... Alvast bedankt voor al je hulp!

Oke logisch, omdat jij te lang wakker blijft, moet SanThe het voor je maken :s
Willem-Jan schreef op 12.05.2006 09:24
[quote=Michiel Haverlag schreef op 12.05.2006 09:05]Kun je het me iets gedetailleerder, voorbeeld, bijvoorbeeld uitleggen? Het is hier 03h03 en ben zo scherp niet meer... Alvast bedankt voor al je hulp!

Oke logisch, omdat jij te lang wakker blijft, moet SanThe het voor je maken :s[/quote]

Nee hoor vrind. Maar valt me wel op dat je een beetje de pik hebt op degene die er niet helemaal uit komen. Is al de 3e keer in korte tijd dat ik een dergelijke "kat" van je lees. Laat mij verder koud. Tja met 6 uur tijdsverschil heb je dat he? En ik wil het graag afmaken. Ben er daarom ook al zelf een paar uur mee bezig maar het lijkt mij toch vrij makkelijk voor iemand die er beter in is. Ik zoek ondertussen wel even verder naar hulp tenzij je misschien ook een creatieve oplossing voor me hebt?

Gr.

Michiel

Reageren