Zo nu bots ik tegen het laatste probleem van mijn project! ;) Ik hoop echt dat jullie me hier nog ff mee willen helpen!! :) Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen want het is volgens mij een lastige.. ;)
Ik heb dus 1 tabel die de voorraad bijhoud. meer niet..
Nouja ik ga niet de hele tabel overtikken.. ;) maar je ziet hier dus 5 velden in totaal waarvan het veld AANT geupdate moet worden. Dus er word bijv als productgroep geselecteerd : Alcatel
Leverancier geselecteerd: Ascom
artID : omni
LocatieID: S14
Dan moet hij bij het aantal dat er al staat weer extra opgeteld worden.
Nu is het aantal 4. Maar als er ingeboektt word over moet hij het aantal dat ingevuld word opgeteld worden.. en niet een heel nieuwe rij aanmaken zoals hij nu doet dan krijg je dus 2 rijen met dezelfde gegevens en da's niet de bedoeling.. ;)
Ik hoop dat dit duidelijk is... en dit is ook mijn laatste probleem voor dit project voorlopig:)
SET aant = aant + 1 << die 1 is toch het aantal dat er dan bijgeboekt word.. maar kan het ook zo zijn dat dit uit een veld word gehaald... Er word bijv. in een tekstbox 5 in gevuld dattie dan aant + 5 doet ipv. telkens aant + 1 ?? :)
Die .$iets. << waar moet ik die aan koppelen aan een tekstboxje of iets dergelijks?
Ik begin me nu echt af te vragen hoe je de rest van je project dan heb gemaakt :s
Ik had geen zin om jouw script door te pluizen en alle vars perfect aan te houden, dus heb gewoon wat gedaan. En ja die 1 is wat er bij komt, en natuurlijk kan je dat aan een textvakje koppelen.
$sql = "
SELECT
*
FROM voorraad
WHERE productgroep = '".$_GET['product_groep']."',
AND artID = ".$_GET['artikel_code']."
;";
$res = mysql_query($sql);
if(mysql_num_rows($res) > 0)
{
// hier word het product geupdate als het bestaat
$sql2 = "
UPDATE voorraad
SET aant = aantal + ".$_GET['aantal']."
WHERE productgroep = '".$_GET['product_groep']."',
AND artID = ".$_GET['artikel_code']."
;";
}
else
{
// Hier word het product ingeboekt als het nog niet bestaat!
$sql2 = "
INSERT INTO voorraad (productgroep, artID, aantal, leveranc, locatieID)
VALUES(
'".$_GET['product_groep']."',
".$_GET['artikel_code'].",".$_GET['aantal'].",".$_GET['leverancier_code'].",".$_GET['locatie_code']."
);";
}
mysql_query($sql2);
$warning = "<font class='warning'>Het product is ingeboekt! </font>";
}
else
{
if(!empty($_POST))
{
$warning = "<font class='warning'>Fout! Niet alle velden waren ingevuld!</font>";
}
}
?>
Okeej... Het rare is dat ik geen erorrs krijg.. maar er word ook niets in de database gezet... Maak ik ergens een fout.. de veldnamen kloppen... die heb ik net ff nagechecked.. ;)
Ook moet je even iets aan veiligheid gaan doen, want op deze manier kan je van alles in de database gooien wat er niet thuis hoort. Dus checken op nummers e.d.
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\Program Files\xampp\htdocs\mervoorraad\mbinboeken2.php on line 18
Ik denk dat je deze error zoekt ? :P
Sorriej.. maar ben nog gewoon een beetje een achterlijke php gehaktbal ... :P