Zo nu bots ik tegen het laatste probleem van mijn project! ;) Ik hoop echt dat jullie me hier nog ff mee willen helpen!! :) Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen want het is volgens mij een lastige.. ;)

Ik heb dus 1 tabel die de voorraad bijhoud. meer niet..

die ziet er als volgt uit

+++++++++++++++++++++++++++++++++
+ .Productgroep.|.leveranc.|.artID.|.locatieID.|aant
+++++++++++++++++++++++++++++++++
||..Alcatel..........|Ascom.....|Omni..|......S14...|...4..
------------------------------------------------------------

Nouja ik ga niet de hele tabel overtikken.. ;) maar je ziet hier dus 5 velden in totaal waarvan het veld AANT geupdate moet worden. Dus er word bijv als productgroep geselecteerd : Alcatel
Leverancier geselecteerd: Ascom
artID : omni
LocatieID: S14

Dan moet hij bij het aantal dat er al staat weer extra opgeteld worden.

Nu is het aantal 4. Maar als er ingeboektt word over moet hij het aantal dat ingevuld word opgeteld worden.. en niet een heel nieuwe rij aanmaken zoals hij nu doet dan krijg je dus 2 rijen met dezelfde gegevens en da's niet de bedoeling.. ;)

Ik hoop dat dit duidelijk is... en dit is ook mijn laatste probleem voor dit project voorlopig:)

Ik dank jullie hartelijk!:D
Okeej.. ik zie het wel een beetje wat je bedoeld.. dat controleren van die data.. dat word gedaan ;)...

Er zit namelijk een controleer knop in die checkt of de naam ascom daadwerkelijk bestaat... zoja.. vul de textbox in die READONLY is.. dus die is al niet aan te passen... en hij verstuurd dan data vanuit die textboxen :) Dat leek mij wel een aardig goed systeem :)

Redundantie (dubbele data toch?) komt niet voor... want ik ben nu dus met het controle systeem bezig dat
Als
Productnaam
Staat op
locatie2
En
Heeft
Leverancier3
Dan
Updaten
Anders
Nieuw product toevoegen

Ik hoop dat je een beetje snap hoe het systeem in elkaar steekt :) anders wil ik wel ff wat screenies maken en die hier posten dan weet je wat ik bedoel!:)
Heeft iemand voor hierboven een idee?, want met mijn bestaande code past ie niets aan..

<?php
$sql = "
SELECT
*
FROM voorraad
WHERE productgroep = '".$_GET['product_groep']."',
AND artID = '".$_GET['artikel_code']."'
;";
$res = mysql_query($sql);
if(mysql_num_rows($res) > 0)
{
// hier word het product geupdate als het bestaat
$sql2 = "
UPDATE voorraad
SET aant = aantal + '".$_GET['aantal']."'
WHERE productgroep = '".$_GET['product_groep']."',
AND artID = '".$_GET['artikel_code']."'
;";
}
else
{
// Hier word het product ingeboekt als het nog niet bestaat!
$sql2 = "
INSERT INTO voorraad (productgroep, artID, aantal, leveranc, locatieID)
VALUES(
'".$_GET['product_groep']."',
".$_GET['artikel_code'].",".$_GET['aantal'].",".$_GET['leverancier_code'].",".$_GET['locatie_code']."
);";
}

mysql_query($sql2);
?>
echo je $sql en je $sql2 eens
Notice: Undefined variable: sql in C:\Program Files\xampp\htdocs\mervoorraad\mbinboeken2.php on line 96

Notice: Undefined variable: sql2 in C:\Program Files\xampp\htdocs\mervoorraad\mbinboeken2.php on line 98

Zegt dat iets? want er lijkt me eigenlijk niets mis met de query... :(
hij komt niet eens op het punt waar de code van hierboven staat.
MAar dat hoort hij toch ook nog niet te doen ? pas als ik op de knop query verzenden klik.. dan activeert hij toch pas de code? Maar kan jij er zo ook geen error uit halen of iets dergelijks ? want ik zie nu niet meer wat ik verkeerd doe...

En mijn project deadline is morgen.. en dit is in feite de laatste functie die af moet... dusik hoop dat iemand mij nog kan helpen!!!:)
die code hierboven, zet op regel 32 :

echo 'SQL1: '.$sql.'<br>SQL2: '.$sql2;
Resultaat:

SQL1:
SQL2:
vind ik erg knap, aangezien dat betekend dat wat jij hierboven hebt staan gewoon er eigenlijk niet staat.

Reageren