Wie heeft em geinstalleerd en wat zijn de ervaringen ??

Ik heb hem op het moment wel geinstalleerd en hij bevalt eigenlijk best heel goed... als je windows xp security center niets vind... dan raad ik vista af want het barst van de centers in vista...
Security Center
Network Center
Welcome Center
etc...

Voor de rest is het grafische Aurora schilletje wel heel erg mooi gemaakt! Alles fade in en uit en tis een groot wazig gebeuren met waar alles staat..

Veel programma's draaien wel op vista.. Zelfs een paar games draaien.. Tomb Raider : Legend! . Q3A

Nero 7 Premium wil ook wel prima cd's branden.. behalve audio.. maar dat doe ik danmaar met windows media player 11.. ;)

Internet explorer 7 is een beetje firefox wannabe geworden ivm. met zijn tabbladen etc etc..

Voor de rest draait het bittorrent programma Utorrent prima :) en programma's zoals Alcohol 120% en Daemon Tools weer net niet! PowerISO kan ik wel gebruiken!:)

Qua stabiliteit vind ik hem wel heel erg goed! Heb nog geen enkele vastloper gehad! Hibernation Mode werkt niet.. dan crasht mijn pc wel...

Verder was het erg makkelijk om drivers te vinden voor mijn hardware... Nvidia heeft drivers (ati ook) Sound Blaster Live! Heb ik ook Vista drivers van kunnen vinden... dus da's wel chill!!:)

Winamp draait ook gewoon normaal... Msn MEssenger 7.5 ook :) maar de 8.0 Beta ziet er veel beter uit in Windows Vista...

Verder kan je de kleuren van je startbalk helemaal aanpassen naar hoe jij het wilt... :) D'r zitten bruut betere screensavers bij in en je foto album laten zien in een slideshow kan ook op een heleboel manieren..

In principe functies teveel en ik heb ze nog lang niet allemaal getest!

één ding weet ik wel Ik stap over opvista als de hele versie uit is want hij valt me niets tegen!

Mijn pc specs zijn :

Amd Athlon 3000+
1 Gb Intern
610 Gb hdd
Geforce FX5900XT 128 MB

Ut booten duurt wel wat langer dan XP maar eenmaal uitgeladen is Windows Vista een prima opvolger Dunkt mij!:)

Mieters besturingssysteem!! :)
Wat ik het grootste probleem vind is: "het is van Microsoft". En dat je minimaal een gig aan intern moet hebben. Daarnaast, zullen er wat functies bijgemaakt zijn, maar verschilt niet zo gek veel van XP (vooral Professional!) alleen het grafische. Ik denk toch dat het voor een overstap naar Linux wordt! En ik ga geen béta versies van besturingsystemen op mijn pc gooien! =)
Het verschilt wel degelijk van XP ik zal vanavond wat screenies posten hier... of een link naar mijn website maken ! waar ik een artikeltje maak over vista!:)

minimale specs zijn 512 mb en 800 mhz... in principe niet echt weinig in vergelijking met XP maar laten we eerlijk zijn... dat je een betere pc nodig hebt om het te kunnen draaien...

Aan het begin van XP was iedereen daar ook al niet over te spreken! maar nu hoor je al veel minder mensen klagen.. en ik denk persoonlijk dat dat net zo zal gaan met vista;)
@jason , lul je jezelf een beetje tegen , aangezien linux een grote betaversie van zichzelf is :)
@ wes

ik vindt linux niet echt een beta versie van zich zelf

maar ook bij mij niet een eerste beta of een 2e daar zitten nog een beetje veel bugs in

maar als er een goede versie uit is ga ik hem zeker draaien
uhh... tsjah... ik vind de beta ook alwel erg goed draaien voor een beta versie!:)
Waar heb je hem vandaan? ik heb namelijk beta 1 hier naast me liggen en nooit erop gezet, mede doordat er totaal geen drivers zijn voor Nvidea kaarten..
En maakt hij ook back ups van je huidige systeem, ik wil namelijk wel eens zien hoe mijn 64 bits processor op vista draait
Leo schreef op 23.05.2006 12:22
En maakt hij ook back ups van je huidige systeem, ik wil namelijk wel eens zien hoe mijn 64 bits processor op vista draait

ben ik ook benieuwt naar maby ga ik hem wel even naast mijn huidige windows installeren..
Gewoon op een aparte partitie, dan kan je hem er altijd weer afhalen.

Ik geniet inmiddels al bijna een jaar van dat wat Microsoft in 2007 op de markt gaat brengen: eyecandy :)

Voor de rest is het gewoon meer van hetzelfde... En je kan geen OpenGL games meer in een scherm spelen, iig niet op de beste kwaliteit omdat het bureaublad al DirectX gebruikt... Niet dat veel mensen hier problemen mee hebben, maar ik zet hier bijv. geregeld mijn World of Warcraft even op de achtergrond zodat ik even kan opzoeken waar ik heen moet voor een bepaalde quest ofzo. En dan wil ik toch graag door kunnen spelen. Maar gelukkig is de Mac OS X interface allemaal OpenGL, dus ik ondervind geen enkel verschil tussen full-screen en windowed.

Maar het werd wel tijd dat Microsoft overstapte op een 3d-kaartdesktop. Daar kan je gewoon zoveel meer mee...
Geef dan even een download link, een vriend van me zei dat windows automatisch je huidige windows inpakt en wegstopt op je HDD, en neej ik werk niet met partities.. gewoon 1 schijfje van 300 GB ^^

Reageren