Ik heb nog wat divjes toegevoegd die jij hebt en volgens mij heb ik het nu precies hetzelfde. Maar het is nog niet goed.
In FF als je een lange pagina hebt waarbij je moet scrollen, zie je dat de pagina door de footer heen komt. Je kunt dan ook nergens op klikken. Er zit een gedeelte achter de footer.
In IE hetzelfde maar dan verdwijnt de footer nog een stuk rechts uit beeld.
Wil er nog iemand even kijken hoe ik dit op moet lossen?
?
Onbekende gebruiker
26-05-2006 11:11
Inmiddels is het gelukt om de inhoud niet meer achter de footer te laten verdwijnen door de margin-bottom op 75 te zetten.
Maar in IE verdwijnt de footer nog steeds rechts uit beeld.
#inhoud {
margin: 0px auto 75px;
border: 0px;
}
?
Onbekende gebruiker
26-05-2006 11:42
Ik heb het bijna opgelost
Ik heb dit gedeelte verwijderd uit de #container en nu werkt het in IE.
Maar als je nu bv links kiest voor traktaties en dan rechts in het menu voor Seizoen dan zie je als je naar beneden scrolt de rechter kolom door de footer heen verschijnen.
Dit css gedoe is niks voor mij, als er niemand weet hoe ik dit op kan lossen dan ga ik weer gewoon met tabellen werken.......ik heb het even gehad hoor....
Zo ben ik ook begonnen. Ik ben dagen bezig geweest met het voor elkaar krijgen van een layout in css en divs. Nu ik het eenmaal voor elkaar heb gekregen, wordt het gemakkelijker, ik zit nog wel met een klein probleem bij elk design, maar die is vrij snel opgelost.
Ik zou zelf bijna zeggen eens opnieuw te beginnen, stukje voor stukje gaan kijken hoe het gaat. Niet te snel.
Ik heb nu een layout met 12 divs gemaakt,
pagina {
links {
wapen
menu
}
midden {
middenboven
middenonder
}
rechts {
wapen
nieuwnieuws
wedstrijden
uitslagen
}
}
Hiervoor heb ik eerst de hoofddiv met links, midden en rechts gemaakt, en pas toen dat goed stond de divs in de "links" div. Daarna in de "midden" div en daarna in de "rechts" div.
Zo kom je er ook snel achter waar een fout ontstaat en kan je het veel gemakkelijker oplossen. Heel veel testen tussendoor is mijn devies.
[ontopic]
Ik zie zo snel de fout even niet, ik ben ook nog geen css en div pro.
[ontopic]
?
Onbekende gebruiker
26-05-2006 13:17
@Robert
Ik heb nu alles maar weer in een tabel gezet, kom anders geen stap verder met de inhoud.
Misschien dat ik het over een tijdje nog eens opnieuw ga proberen. Heb er nu even genoeg van, ha,ha....
Hopelijk heb je de boel nog tot zover je was gekomen, zo ja, ik wil er wel eens naar kijken. (uiteraard met een uitleg hier, wat het probleem nu was).
Als je dat wilt, meldt dat dan even, dan PM ik je mijn e-mail adres, dan kan je de bestanden mailen.
Ik weet dat het niet de gewoonte is, maar ik weiger dit probleem op te geven.
?
Onbekende gebruiker
26-05-2006 18:33
Nee, ik heb het niet meer.....maar ik begin er ooit nog wel eens aan en als ik er dan niet uitkom vraag ik je wel om hulp, goed?
Is prima elsy, je weet hoe je me kan bereiken.. ben (bijna) dagelijks op phphulp. Dan hoor ik het wel, wil graag helpen om tot een oplossing met divs te komen.. dat is (vind ik) toch een mooiere oplossing.